18. mai 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hooldust tuleb kuu oodata

Äripäev helistas eri autoesinduste hooldustesse ja üritas kinni panna täishoolduse aega.

Klienti teeseldes palusin igast teenindusest, et pandaks kinni hoolduse aeg. Autol oleks vaja vahetada kõik rihmad ja õlid ning teha ka kiire ülevaatus, et teada, mis veel vahetust vajaks. Tavaliselt tehakse neid asju korralise hoolduse ajal. Igal pool sain kohe hooldusega telefonitsi ühendust ja teenindus oli igati meeldiv.

Kiireimat aega pakkus Topauto

Kui näiteks Catweesil polnud internetis hoolduse otsenumbrit antud, siis minu soovi peale igaks juhuks veel "kalendrit kontrollida" ja tagasi helistada anti mulle kohe kaks otsenumbrit, millelt meistri kätte saab. Kartsin kohati hullu vastuvõttu, kuid igal pool üritati vastu tulla nii, kuis osati.

Pakuti väga erinevaid hooldusaegu. Lühim pakkumine oli Topautos, mis oleks mu saanud juba nädal pärast helistamist ette võtta. Pikim oli Elke Auto hoolduse pakkumine, mis jäi üle kuu aja kaugusesse.

Toyota Balticu turundusdirektor Raido Toonekurg nendib, et jah, praegu on nende olukord selline. Põhjus on tohutult suures müügis, millele võrgu arendus pole järele jõudnud. Toonekure sõnul on müügikasv olnud igasugustest julgetest prognoosidest märksa suurem. Selge on see, et praegune olukord neid ei rahulda, seepärast tegeletakse aktiivselt võrgu arendamisega, et jõuaks kõigi soovijate autod märksa rutem hooldatud.

Üle kahe nädalast hooldejärjekorda pakkunud Reval Auto turundusjuhi Rivo Saarna sõnul on neil siiski eesmärk, et järjekord ei ületaks nädalat kuni pooltteist. Praegune oli ka Saarna arvates liialt pikk. Põhjust tuleb otsida kasvanud müügimahtudest.

Saarna lohutab siiski, et nad tegelevad aktiivselt oma võrgu arendamisega, sest näiteks mullu avati keskus Saaremaal, tänavu Pärnus ja järgmisel aastal praegusest märksa suurem keskus Tallinnas. Saarna nendib, et investeeringute tegemine on kahjuks aeganõudvam tegevus kui müügikasv.

Pakilised tööd saavad rutem ette

Elke Auto ASi hooldusdirektor Anti Orunuk nendib, et kehva tulemuse põhjus ongi selles, et viimaste aastate müük on niivõrd palju kliente hooldusse toonud. Kõige enam kannatabki korraline hooldus, mida on võimalik edasi lükata. Kiiremini saavad ette pakilisemate probleemidega Toyota omanikud.

United Motorsi Tallinna esinduse juht Toomas Pärna nendib, et nad teavad oma probleemi. BMWde hulk on kasvanud märksa kiiremini, kui nad seda prognoosisid. Nimelt tuli möödunud aastal Eestisse juurde tervelt 6000 BMWd. Pärna hinnangul selline juurdekasv jätkub ja nelja teenindusega kõiki autosid teenindada ei jõua. See on ka põhjus, miks United Motors alustas Tallinnasse uue keskuse ehitamist, mis järgmise aasta märtsis-aprillis valmib.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077