26. märts 2007
Jaga lugu:

Tallinna uus ringtee vähendaks ummikuid

Tallinna linnavolikogul peab 1. juuniks valmima Tallinna väikese ringtee rajamise kava, mis peaks märgatavalt vähendama ummikuid pealinnas.

"Selle projektiga oleme püüdnud ette näha ülejärgmist sammu," ütles Tallinna linnavolikogu esimees Toomas Vitsut, kelle sõnul tuleb liikluses oluliste muudatuste tegemiseks pidevalt erinevaid ideid välja töötada.

"Esimene samm ongi selgeks teha, missugused on need liiklusvood, millega arvestada tuleb, ja edasi saab juba arvutada, kui lai tuleks tee teha ja mitmetasandiline peaks olema ristmik."

Kõik sõltub lennujaama alla ehitatavast tunnelist

Ühtegi konkreetset arvu ei osanud Vitsut aga öelda. "Praegu ei tea seda tõenäoliselt keegi, mis seal tegelikult saama hakkab, aga kindlasti võib öelda seda, et tegu on miljardiprojektiga."

Ringtee on plaanis rajada Lasnamäelt Smuuli tee pikendusest kuni Tartu maantee Peetri ristmikuni ning sealt edasi Viljandi ja Pärnu maanteeni, kusjuures vahepeal läheb tee Tallinna lennujaama lennuraja alla.

Tunnel ongi üks ehituse olulisemaid lülisid. "Kui lennujaama alla seda tunnelit teha ei saa, siis on kogu idee maha maetud," ütles Vitsut, kelle sõnul on selle ehituseks kõige soodsam võimalus tulemas. "Lennujaam on põhjalikul rekonstrueerimisel ja selle aja sisse peaks teoreetiliselt ka tunneli ehitus mahtuma."

Tallinna Lennujaama tegevjuht Rein Loik peab tunneli rajamist läbirääkimiste küsimuseks. "Praegu on tegu ainult ideega ja midagi konkreetset pole olnud. Kui koostatakse kindel plaan, siis saab juba edasi rääkida." Loigi sõnul on tunneli rajamine aga kallis. "Selliseid lahendusi on maailmas küll ja küll, kuid kindlasti pole siin tegu kõige odavama variandiga."

Uus ringtee peaks Vitsuti sõnul olema suuteline ka Tallinna sadama laienemisest tulenevat veokimassi ära kandma. "Seda teemat on arutatud ja oleme arvutanud, et veokite arvu kasv ei tohiks hakata teid ummistama."

Kiirendab pääsu Nõmmele ja Peterburi maanteele

Rae vallavanem Raivo Uukkivi, kes on ka üks projekti initsiaatoreid, näeb rajatavas ringtees ainult head. "See hajutab liiklusvoogusid ja nii ehk on tulevikus võimalik Tartu maantee ristmiku kaudu kiiremini Tallinna pääseda." Uukkivi sõnul annab uus ringtee juurde võimaluse suhteliselt väikese vaevaga pääseda Nõmmele ja Peterburi maanteele, ilma et peaks üldse Tartu maantee ristmikku kasutama.

Samuti ei tohiks ehitustegevus Rae valla kodanikke häirida. "Kuna piirkond on ehitustegevust pilgeni täis, siis ehitus iseenesest mingit peavalu ei tohiks tekitada."

Ehitus käiks väheste elanikega aladel

Samal meelel on ka Vitsut. "Kõige enam võib liiklus olla häiritud Tartu maantee ringtee rajamisega, kuid tegu on siiski täiesti uue tee konstrueerimisega ja põhiliselt toimub ehitus asustamata või vähe asustatud aladel."

Ka teedeehitaja vaatenurgast on tegu väga kasuliku ja teostatava plaaniga. "Tänapäeval pole selliste asjade ehitamisega mingit probleemi, nii et mingu teed või lennuradade alt," rääkis ASi Teede REV-2 nõukogu esimees Peeter Vilipuu.

Tallinna kommunaalamet peab hiljemalt 25. aprilliks koostöös linnaplaneerimisameti, transpordiameti, keskkonnaameti ja linna maa-ametiga välja töötama Tallinna väikese ringtee rajamise kava. Ringtee ehituseks vajalike maa-alade reserveerimiseks ja ettevõtmise rahastamiseks tuleb linnavalitsusel alustada läbirääkimisi Rae ja Saku valla ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga.

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee