Täna võttis Euroopa Komisjon vastu ühenduse
kolmanda ajakohastatud nimekirja lennuettevõtjatest, kellel on keelatud Euroopa
Liidus tegutseda.
Mustast nimekirjast on esimest korda kustutatud kaks lennuettevõtja - Phuket Air (Tai) ja DAS Air Cargo / Dairo Air Services (Uganda/Kenya), kes on võtnud kasutusele piisavad ohutusmeetmed. Viis riiki on võtnud meetmeid, et peatada ühenduse mustas nimekirjas olevate lennuettevõtjate tegevus. Kahele lennuettevõtjale – Pakistan International Airlines (PIA) ja Air West (Sudaan) – on kehtestatud uute ohutusmeetmete vastuvõtmine ühenduse tasandil, ning kaks riiki – Venemaa ja Bulgaaria – on mitme oma lennuettevõtja suhtes vastu võtnud ühepoolsed meetmed.
„Esimest korda on mustast nimekirjast kustutatud kaks lennuettevõtjat, kes on oma puuduste parandamiseks võtnud otsustavaid meetmeid. See näitab, et meie nimekiri ei ole üksnes oluline kaitsemeede ohtliku tegevuse puhuks, vaid sellel on ka tugev ja tõhus mõju rahvusvahelisi ohutusnõudeid mittejärgivatele lennuettevõtjatele, et nad kõrvaldaksid oma puudused,” ütles komisjoni asepresident Jacques Barrot, kes vastutab transpordiküsimuste eest.
Mustast nimekirjast on kustutatud kokku 49 lennuettevõtjat, kes on lõpetanud tegevuse. Nad lõpetasid tegevuse, kuna nende asukohariik tühistas nende lennuettevõtja sertifikaadi (või keeldus seda pikendamast) või kuna nad ise otsustasid oma tegevuse lõpetada. Nende hulgas on kaks Kasahstani, kuus Kongo Demokraatliku Vabariigi, üks Libeeria Vabariigi, kolmkümmend kolm Ekvatoriaal-Guinea ja seitse Kirgiisi Vabariigi lennuettevõtjat. Samas on ühenduse täieliku tegevuskeelu nimekirja lisatud kümme lennuettevõtjat, kellest neli tegutseb Kirgiisi Vabariigis, üks Ekvatoriaal-Guineas ja viis Kongo Demokraatlikus Vabariigis.
Lennuettevõtjale Pakistan International Airlines (PIA) on seatud tegevuspiirang, mille alusel tal on lubatud teha lende ühendusse üksnes lennukiga Boeing 777.
Lennuettevõtjale Air West (Sudaan) kehtestatud tegevuspiirangut on nüüd laiendatud täielikuks tegevuskeeluks, kuna on kindlaks tehtud uued puudused isegi sellel ainsal lennukil, millel oli varem lubatud ühendusse lennata.
Komisjon on võtnud arvesse Bulgaaria otsuse keelata viie Bulgaaria lennuettevõtja (Air Sofia, Bright Aviation Services, Heli Air Services, Skorpion Air ja Vega Airlines) lennud teistesse ELi liikmesriikidesse ning Islandile, Norrasse ja Šveitsi. Otsus on ajutine ning kehtib seni, kuni võetakse asjakohased parandusmeetmed, mille komisjon ja Bulgaaria ametiasutused vaatavad koos läbi paari nädala jooksul.
Pärast komisjoniga konsulteerimist otsustas Venemaa 12. veebruaril 2007 keelata üheksal riiklikul lennuettevõtjal – Aero Rent, Tatarstan, Atlant Soyuz, Aviakon Zitotrans, Centre Avia, Gazpromavia, Lukoil, Russian Sky (Russkoe Nebo) ja Utair – teha ühesuunalisi ja tšarterlende ühendusse. Erandjuhtudel ja range kontrolli alusel on mõned lennud siiski lubatud.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.