• 23.02.07, 08:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti väikelaevandus on kui liivakast Soome oma kõrval

Eesti ja Soome väikelaevanduse mõõdupuuks võiks võtta kahe riigi meremessid – kui mullusel Tallinna meremessil käis 6500 inimest, kes võisid vaadata väljapandud 104 veesõidukit, siis Helsingis äsja lõppenud messil «Vene 2007» võisid 90 000 külastajat näha 635 paati.
Kui Eesti messil oli eksponente üle 70, siis Soomes näitas oma kaupu 350 firmat või ettevõtjat. Soome paaditootjate ühingu ja ühtlasi ka «Vene 2007» korraldaja Joukko Huju kirjeldab, kuidas sel aastal tuli messikeskuses esimest korda müüjaid koomale tõmmata, kirjutas Postimees.
«Et kõik soovijad ära mahuks, andsime igale firmale 10–15 protsenti vähem põrandapinda, kui nad soovisid,» räägib Huju. «Merevarustust ja paate müüvate eksponentide arvu ei tahtnud me vähendada, küll aga pidid mõned vähem paate kaasa võtma.»
Huju sõnul on tänavu küll veidi vähem «pannimüüjaid», kuid kuna suur osa soomlaste suvisest elust käibki paadis, peab kundedele jääma võimalus messilt kõike vee peal elamiseks vajalikku valida ja osta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui arvestada, et 95 protsenti Soomes müüdavatest paatidest on suvila juures kasutatavad, ehk nn mökkivened, mida möllima ei pea, on oma paat tegelikult igal soomlasel. Paate, mil kajut ja kus saab suvel elada, on Soomes 70 000.
Lisaks messinumbritele on Soome ja Eesti väikelaevandust hea võrrelda ka registris olevate paatide arvu järgi. Autoregistri (ARK) andmetel on Eestis 17 210 väikelaeva ehk siis paat on igal 80. Eesti elanikul. See on päris suur number, sest ARKi andmebaasis on ainuüksi 3344 alust ehk siis iga viies on lisandunud viimase pooleteise aasta jooksul.
Kuna veeteede ametilt perfokaartidel ja nimetute ühikutega paadiregistri üle võtnud ARK on veesõidukeid registreerinud 2005. aasta juulist, ei saa paadimüügitrende palju võrrelda, kuid needki arvud on ilmekad. Inimeste vee peale tükkimist näitab seegi, et arvele on võetud kuskilt kuuri tagant leitud 42 nõukogudeaegset alumiiniumist mootorpaati Progress, millele uus elu sisse puhutud.
Kasvavat paadihuvi näitab seegi, et veeteede ameti andmebaasis on ligikaudu 15 500 kehtivat väikelaevajuhi tunnistust, millest ARK on pooleteise aastaga uue vastu vahetanud 2335 tunnistust ja esimest korda väljastanud 1249 uut tunnistust.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Transpordiamet on 25,25 m autoronge põhjalikult testinud ja leidnud, et nende kasutamine Eesti teedel on teatud tingimustel igati õigustatud.
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele