Venemaal Murmanskis peeti möödunud nädalal kinni
Eesti tööstuslaev Rand, mille meeskond keeldus palgaprobleemide pärast edasi
sõitmast, kirjutas Postimees.
Murmanski sadama rahvusvahelise transporditöötajate assotsiatsiooni ITF inspektor Konstantin Krivenko ütles, et laeval on puhkenud pisemat sorti putš, mis õnneks on veel rahumeelne. "Ausalt öeldes on see lugu siin ikka tõeliselt tragikoomiline," lisas ta.
Krivenko sõnul teatasid möödunud neljapäeval Murmanski sadamasse varusid täiendama tulnud laeva 11 meeskonnaliikmest kaheksa, et nad tahavad koju. Need on kaks Läti kodanikku, kellele on palk maksmata alates veebruarist, ja kuus ukrainlast, kes pole tasu saanud augustist.
"Kõik nad on kirjutanud avalduse, et nad laevalt vallandataks ja koju saadetaks, kuid asja kurbloolisus on see, et neil endil pole kojusõiduks kopkatki," lisas Krivenko.
Palgavõlg on tema väitel tegelikult tühine – vaid 20 000 dollarit ehk 260 000 Eesti krooni. "Arvestades, et laeval on lastiks 100 000 dollari eest kütust," selgitas inspektor.
Et olukord päästa, on Murmanski ITFi esindaja otsustanud asja kohtusse anda, et laev arestida, see maha müüa ja saadud rahast võlad tasuda. "Muud võimalust me ei näe, sest mehed tahavad koju ja keelduvad Ranna pardal töötamast," lisas ta.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.