Täna sõlmisid majandusministeerium ning osaühing
Väinamere Liinid avaliku teenindamise lepingu reisijate ja autode vedamiseks
Hiiumaa ja Saaremaa vahel alates 1. oktoobrist.
Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Väinamere Liinid oli ainus osaleja Sõru-Triigi liinile välja kuulutatud avalikul konkursil, kus ministeerium otsis vedajat viieks aastaks.
Viimasel paaril nädalal täpsustasid Väinamere Liinid ja ministeerium varem välja öelduga võrreldes liini ülalpidamise maksumust. Lepingu järgi jaguneb maksumus kolmeks osaks: periooditasu 11 220 000 krooni, iga reisi eest arvestatav reisitasu 2971 krooni ja sadamatele makstavad reisijatasud, mis on praeguse seisuga 2 krooni reisija kohta ühel suunal.
Arvestades kokkulepitud reiside arvu 1360 ja seni liinil sõitnud reisijate arvu, tuleks kulude kogusummaks umbes 15,35 miljonit krooni aastas. Sellest summast moodustab riigi dotatsioon osa, mida ei kata piletitulu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Esialgu, konkursile pakkumist esitades hindas Väinamere Liinid liini ülalpidamise kuludeks 23,1 miljonit krooni aastas, kuid läbirääkimiste käigus leidsid pooled võimalusi hinda vähendada.
Ministeerium sõlmis Väinamere Liinidega lepingu alates 1. oktoobrist viieks aastaks, kuni 30. septembrini 2011. Kui vedaja teeb sellel ajal olulisi investeeringuid liinil sõitvasse laeva ja riigil ei ole ettevõtte vastu etteheiteid, võib lepingut veel viie aasta võrra pikendada.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.