Eestis kasvas autode arv neljateistkümne aastaga
vähem kui Lätis ja Leedus, kuid enam ELi keskmisest, selgub Euroopa Komisjoni
andmetest.
ELi 25s liikmesriigis kokku oli 2004. aastal 216 miljonit autot ja võrreldes 1990. aastaga kasvas autode arv 38%. Kõige rohkem tuli neil aastatel autosid juurde Leetu (+167%), Lätti (+142%) ja Portugali (+135%). Kõige vähem kasvas autode arv aga Rootsis (+14%), Taanis (+20%) ja Soomes (+21%). Eestis kasvas autode arv nimetatud ajavahemikul 96%.
Keskmiselt oli 2004. aastal ELis 1000 elaniku kohta 472 autot. Võrdluseks võib märkida, et USAs oli 2003. aastal 1000 elaniku kohta 759 autot. Riikide lõikes oli kõige rohkem autosid tuhande elaniku kohta Luksemburgis (659), Itaalias (581), Portugalis (576), Saksamaal (546) ja Maltal (525), kõige vähem aga Slovakkias (222), Ungaris (280) ja Lätis (297). Eestis oli 2004. aastal 350 autot tuhande elaniku kohta.
Kõige rohkem bensiinimootoriga autosid oli 2004. aastal Rootsis (95%), Taanis (93% aastal 2002) ja Küprosel (90%), samal ajal kui kõige rohkem diiselmootoriga autosid oli Austrias (49%), Belgias (47%) ja Prantsusmaal (43% aastal 2003). Eestis oli bensiinimootoriga autode osakaal 85,8 protsenti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.