Maksu- ja tolliamet avaldas 2025. aasta I kvartali tööjõumaksude statistika, kust logistikauudised noppis välja vähemalt viie töötajaga veondus- ja laondussektori ettevõtted kvartaalse müügituluga vähemalt 100 000 eurot. Millised neist maksid ühe töötaja kohta kõige enam tööjõumakse, millised aga kõige vähem? Toome mõlemas kategoorias välja 100 ettevõtet, ehk TOP 2x100!

- Suurim laevandusettevõte, suurimad palgad. MSC Eesti on tööjõumaksude maksjate “positiivse” edetabeli kindel liider.
- Foto: MSC
Veondus- ja laondussektori ettevõtteid, kus kvartaalne käive ületas 100 000 eurot ja kus töötas vähemalt viis inimest, oli tänavu esimeses kvartalis ühtekokku 860. Keskmiselt maksid need ettevõtted kolme kuu jooksul tööjõumakse 2490 eurot ühe töötaja kohta.
Parima maksumaksja edetabeli esikohafirma maksis töötaja kohta ligi 17 000 eurot, mis teeb statistiliselt keskmiseks palgaks 11 313 eurot kuus. Merenduses tegutseva ettevõtte müügitulu oli esimeses kvartalis 1,33 miljonit eurot ja tõenäoliselt oli tegemist aasta alguses välja makstud ühekordsete tulemustasudega, sest eelmise aasta neljandas kvartalis oli ettevõtte keskmine töötasu üle kahe korra väiksem.
Vähim tööjõumakse maksnud ettevõte maksis tööjõumakse aga parimast ettevõttest 425 korda vähem, ehk vaid 40 eurot. See teeb kaheksa töötajaga ettevõtte keskmiseks palgaks 27 eurot kuus (!). Kõnealuse autovedaja müügitulu oli tänavu esimeses kvartalis 155 463 eurot, mida on aastatagusega võrreldes üle kaheksa korra rohkem, ametlik palganumber on aga aastaga kahanenud enam kui 23 korda. Ehk loogikat ei ole mõtet siit ilmselt otsida.
Mõistagi on mõlema TOPi esikohtade näol tegemist pigem äärmustega, kuid ülevaate ettevõtetest, kus osatakse oma töötajaid vääriliselt tasustada ja kus ametliku palga osas toimub „optimeerimine“, annavad need edetabelid kindlasti.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Infopanga Logistika kvartaliraport tõi muuhulgas välja erinevate valdkondade parimad palgamaksjad aastal 2024. Logistikauudised on juba avaldanud kullerfirmade ja laondusettevõtete parimad palgamaksjad, sedapuhku on kord ekspedeerimisfirmade käes, kus tippude palgad teiste sektori valdkondadega võrreldes on sootuks teisest kategooriast.
Lisatud ka käibe kasvu TOP
Võrreldes 2024. aasta esimese kvartaliga kaotasid 50 suurema käibega sõidukimüüjat tänu automaksule selle aasta esimeste kuude jooksul keskmiselt ligi 11,3 miljonit eurot müügitulu. Suurim kaotus oli üle 17 miljoni euro, kuid on ka selliseid ettevõtteid, kus käive on aastaga sama palju kasvanud, selgub Infopanga värskest mootorsõidukite müüjate kvartaliraportist.
Pingereas 130 autovedajat
Maanteetranspordi sektoril pole hetkel just parimad ajad ning mitmed tuntud firmad on hiljuti oma tegevuse lõpetanud. Värske Autotranspordi TOPi võitja Ves-Vil OÜ juht Mark Villenthal aga ei leia põhjust kurtmiseks: „meil on stabiilsust jagunud nii aastal 2023 kui ka aastal 2024.“ Tema sõnu kinnitab tõsiasi, et Ves-Vil võidutses Autotranspordi TOPis juba viis aastat tagasi.
Klassikaliselt suudavad parimat palka maksta kütusemüüjate „transpordiosakonnad“, ehk Circle K Transport Eesti ja Alexela Motors, kus on keskmised palgad olnud juba pikemat aega üle 3000 euro kuus. Kuid on veel üks ettevõte, kus keskmine brutopalk ulatus 2024. aastal esmakordselt sektoris suisa üle 4000 euro kuus.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.