Analüüsifirma Transport Intelligence (TI) koostas mulluse majandusaasta põhjal ülevaate Euroopa suurematest autovedudega tegelevates transpordiettevõtetest. Nagu arvata võis, leiab 20 suurima käibega ettevõtte seast ka ühe Leedu firma ning tipust mitu Eestiski tuntud rahvusvahelist logistikaettevõtet.
- 87% Euroopa maanteetransporditurust on väiksemate autovedajate käes. Foto: Pixabay
Kümne suurima Euroopa autovedaja kogukäive moodustas möödunud majandusaastal vaid 9,8% Euroopa turust, teise kümne suurima vedaja osakaal oli vaid 3,1%. Ehk teisisõnu, kahekümne suuremale transpordiettevõttele kuulub vähem kui 13% Euroopa transporditurust ning lõviosa vedajatest moodustavad väiksemad ettevõtted.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva Infopanga Logistika konkurentsiraporti 50 suurima kasumiga ekspedeerimisfirma edetabeli esikümnes on valdavalt Eesti suurimad ja tuntumad ekspedeerijad, kuid kõrgeimal kohal oleva ettevõtte tegevusest ei tea isegi tema lähimad konkurendid mitte midagi. Ainsaks avalikus inforuumis olevaks teabeks on see, et selle omanik asub Äripäeva rikaste TOPis 33,2 miljoni euroga täpselt kahe „Tiidu“, ehk Tiit Vähi ja Tiit Pruuli ees, 173. kohal.
Autotranspordi ettevõtjad peavad tänases majandusolukorras olema äärmiselt nutikad välja mõtlema erinevaid lisateenuseid, mida oma klientidele pakkuda, sest ainult kauba kohale toimetamisega leiba lauale ei too, tõdes Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Tiit Parik saates „Äripäeva TOP“.
Lisatud sektori maksuvõlglaste TOP 10
Autotranspordi TOPi esikolmikusse jõudsid seekord transpordiettevõtted erinevatest Eesti nurkadest: Tartumaalt, Läänemaalt ning Ida-Virumaalt. Mitte ühegi nende jaoks ei ole transporditeenuste pakkumine aga ainus äritegevus: kes pakub lisaks laoteenust, kes tegeleb metsaga ning kes müüb haagiseid ja tegeleb bioenergia tootmisega. Ikka selleks, et leib laual oleks ja hing sees püsiks.
Neljakümne eelmisel majandusaastal enim kasumit teeninud kullerfirma kogutulu oli 11,3 miljonit eurot, mida oli 713 218 eurot vähem samade ettevõtete 2021. aasta koondkasumist, selgub värskest Äripäeva infopanga Logistika konkurentsiraportist. Kes riisus koore ja kes pidi leppima piskuga?
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.