Autor: Äripäeva eriprojektide toimetus • 23. september 2021

Hansa-Flex teenindusbuss pakub kiiret hüdraulikateenust just seal, kus on abivajaja

Hansa-Flex Hüdraulika mobiilne töökoda ehk teenindusbuss pakub hüdraulikaseadmete kiirkorras remonti ja mugavat hooldusteenust, sõites ise klientide juurde kohale. Abi saavad nii tõstukid ning kaubaautod kui ka lennukid, laevad ja raudteetransport.

„Meie mobiilne hüdraulikakeskus on liikuv töökoda, mille saab kutsuda üle Eesti kohale, et oma masin korda teha. Kui traktoril, tagaluugitõstukiga autol või muul tööstusmasinal puruneb mõni voolik, silinder või muu hüdraulikaosa, saab kutsuda remondibussi otse objektile, kulutamata aega ja raha remonti vajava masina remonditöökotta transportimisele või Hansa-Flexi kauplusesse uue varuosa järele tulemiseks. Samas teame kõik, et seisva töömasina iga tund on suur rahaline kulu ning tööjõud on piisavalt kallis, et omada oskustöötajaid selleks, et nad mööda Eestit varuosi otsiksid,” selgitab Hansa-Flex Hüdraulika OÜ tegevjuht Priit Gradov.

Mobiilne hüdraulikatöökoda on varustatud kõigi vajalike seadmetega voolikute kohapealseks valmistamiseks ning remondibuss ei paku ainult ootamatuid voolikuvahetusi, vaid teeb ka etteplaneeritud hooldus- ja remonditöid tööstusettevõtetele ning firmadele, kes müüvad ja rendivad ehitustehnikat. „Tegeleme hüdrojaamade, katlamajade ning tehaste seadmete hooldusega, ehitame hüdraulika- ja õhuliine, samuti on meil palju metsanduse valdkonnas töötavaid kliente,” loetleb Gradov. „Kuna bussis on olema ka keevitusaparaat, saab meilt ka selles osas abi. Oleme käinud näiteks keevitamas metsandusmasinate maste piirkondades, kuhu on suurtel autodel keerukas ligi pääseda. Meie bussid toodavad generaatoriga elektrienergiat ehk saame metsa viia elektriga varustatud töökoja.”

Täna pakub Hansa-Flex mobiilse remondibussi teenust põhiliselt Võrumaal, Tallinnas ja Harjumaal, aga plaanis on panna teenus tööle ka Tartumaal. Kiiret remonditeenust pakutakse tunnihinna pluss kilomeetri tasu alusel, hooldusteenust tehakse kokkuleppehinnaga.

Samuti kasutavad meelsasti remondibussi abi näiteks logistikaettevõtted suurte tagaluugitõstukiga kaubaautode puhul, sest pahatihti kipuvad masinatel luugid kinni jääma. "See oleks päris suur kahju, kui kaup on autos kinni ega jõua õigeks ajaks kliendini," nendib Gradov. "Samuti oleme abiks olnud raudtee-, lennutranspordile ning laevanduses. Laevad saadavad meile pärigu, andes teada, mida vaja on vahetada ning millal nad sadamas on. Meie valmistame kõik vajamineva ette ning teeme sadamas hoolduse ära. Väga ranged nõuded on rongide hooldusel, aga kuna meie Saksamaa emafirmal on palju kogemusi sealse suure raudtee-ettevõttega Deutsche Bahn, on meie toodetel kõik vajalikud sertifikaadid olemas."

Hüdraulika mobiilne teenus sai alguse Uus-Meremaalt ja Austraaliast, kus suures linnas võttis klientidel esindusse jõudmine omajagu aega ning ettevõttel tekkis mõte jõuda ise kiiremini nendeni. Uus-Meremaa suurimas linnas Aucklandis on 1,4 miljoni elaniku kohta 220 mobiilset töökoda, Sydneys on nelja miljoni inimese kohta 850 ning Londonis 8,5 miljoni kohta 1200 varuosabussi. See on suurlinnade kohta optimaalne arv. Eesti teedel vuravad hetkel neli mobiilset teenindusbussi.

Lisaks pakub Hansa-Flex mobiilset merekonteineris asuvat hüdraulikatöökoja teenust klientidele, kelle töö käib eemal tsivilisatsioonist nagu kaevandused või keerulistes oludes nagu mägedes asuvad suusaliftid. Kuna selliste seadmete hüdraulika vajab pidavat voolikutevahetamist, on neil rahaliselt kõige mõttekam üürida pideva laoseisuga rendikonteiner.

Hansa-Flex Hüdraulika mobiilne töökoda ehk teenindusbuss pakub hüdraulikaseadmete kiirkorras remonti ja mugavat hooldusteenust, sõites ise klientide juurde kohale

Hüdraulikavoolikuid peab vahetama iga kuue aasta tagant

Õige vooliku tellimine on tehtud lihtsaks nii kliendile kui ka tehnikule, sest Hansa-Flexil on kasutusel patenteeritud voolikute kodeerimissüsteem X-Code. See tähendab numbrite jada, mille taga on kogu info konkreetse vooliku kohta – millele see on valmistatud, kus, millal ning selle parameetrid. Nii saavad ka kliendid Hansa-Flexi veebilehelt kontrollida, kui vanad on nende masinate voolikud ning millal neid vahetada.

Euroopa Liidu seaduste järgi ei tohi hüdraulikavooliku vanus olla vanem kui kuus aastat. Põhjus lihtne – kuna voolikud töötavad erinevates töötingimustes ja ilmastikuoludes ning ohutuse pärast tuleb neid regulaarselt vahetada. Amortiseerunud voolikute lõhkemise tõttu on juhtunud väga raskeid õnnetusi nii inimestega kui ka keskkonna suhtes. Kui suurel seadmel lõhkeb kõrge rõhu all olev õlivoolik, võib ka kõige kiirema reageerimise korral maha voolata 200 liitrit õli. Paraku Eestis hüdraulikasüsteemide üle täna kontrolli ei teostata.

Hüdraulikasüsteeme vajatakse igas valdkonnas alates metsandusest, põllumajandusest, töötlevast tööstusest ning mere- ja maanteetranspordist kuni teatrilavade ja 5D kinodeni. Saksamaa perefirma Hansa-Flex on maailma juhtiv hüdraulikasüsteemide valmistaja, mille tütarfirma Hansa-Flex Hüdraulika OÜ tegutseb Eestis juba enam kui 15 aastat.

www.hansa-flex.com

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077