• 19.08.25, 13:42

Kuldar Leis Rail Balticust: kui Läti ja Leedu ei saa oma osa valmis, paneme rongi ikka sõitma

2030. aastaks peaks saama valmis Rail Baltic Tallinnast Euroopasse sõitmiseks, kuid Läti või Leedu probleemide korral saab arvestada vähemalt alternatiivse Eesti-sisese liiniga, ütles taristuminister Kuldar Leis.
Taristuminister Kuldar Leis
  • Taristuminister Kuldar Leis
  • Foto: Liis Treimann
Kuldar Leis rääkis Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis, et esimene eesmärk on saada valmis taristu Varssavi ja Berliini suunal rongiliikluseks, aga lisanduv variant on Eesti-sisene liin, mis sisuliselt tähendaks vahepeatustega Tallinna‒Pärnu liini, kus rong sõidaks umbes 200 km/h.

Seotud lood

Uudised
  • 14.08.25, 11:02
Rail Baltica regionaalsete rongide ostuks plaanitakse ühist raamhanget
„Ühishange tooks kõikidele Balti riikidele märkimisväärseid eeliseid – suurem kogus võimaldab saavutada mastaabiefekti ja soodsama ühikuhinna, samas tagab tehnilise ühilduvuse ja annab võimaluse ronge paindlikult üle riigipiiride kasutada kogu Rail Balticu võrgustikus,” tõdes taristuminister Kuldar Leis eilsel kohtumisel Läti transpordiminister Atis Švinkaga.
Uudised
  • 31.07.25, 14:55
Rail Baltica peamist logistilist sõlmpunkti hakkab ehitama TREF Nord
31. juulil allkirjastati ehitusleping Eesti ühe tehniliselt keerukaima taristurajatise ja Rail Baltica peamise logistilise sõlmpunkti – Soodevahe liiklussõlme – väljaehitamiseks. 38,8 miljoni euro suurune leping sõlmiti aktsiaseltsiga TREF Nord.
Uudised
  • 27.06.25, 09:57
Kühne + Nageli juht Hanna Korvenpää: tulevik on multimodaalne – miks tuleb Rail Balticat ja veokeid käsitleda koos?
Rail Baltica on murranguline taristuprojekt, mis parandab oluliselt Balti riikide ja Lääne-Euroopa vahelist ühenduvust, aga see ei asenda maanteetransporti, sõnab logistikaettevõtte Kühne + Nageli Eesti ja Soome juht Hanna Korvenpää, lisades, et peame nutikalt raudteed ja maanteed kombineerima.
Uudised
  • 20.06.25, 14:18
Rail Baltic Estonia sõlmis projekteerimislepingu Muuga kaubajaama ühendamiseks Rail Baltica trassiga
Rail Baltic Estonia sõlmis projekteerimislepingu Eesti ettevõttega AllSpark OÜ, et ühendada Muuga sadam tulevase Rail Baltica trassiga. Ligikaudu 16 kilomeetri pikkune Soodevahe–Muuga lõik kavandatakse kaubarongiliikluseks ning tähistab kogu Eesti raudtee- ja logistikasektori jaoks olulist arenguhüpet. Lepingu summa on ligi 2,9 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele