Škoda teeb Elroni rongid 2020. aasta hinnaga valmis
Elroni juht Lauri Betlem rääkis Äripäeva raadios, et uute rongide tootja Škoda pole hinda tõstnud, kuigi vahepeal andsid nad märku, et võib keeruliseks minna küll.
Elroni juht Lauri Betlem sõnas, et reisija jaoks tuleb uutes rongides palju mugavust juurde.
Foto: Elron
Betlemi sõnul on praegu kõik plaanipärane ja esimene rong testimiseks peaks Eestisse jõudma juba aastavahetuse paiku. Hind jääb samaks, mis kolm aastat tagasi, ja kvaliteedi osas järeleandmisi ei teha.
Eelmisel aastal muudetud graafiku kohaselt oleks pidanud Läti raudteedel vurama praegu 23 uhiuut Škoda reisirongi 32st tellitust, kuid tänaseni pole liinile jõudnud veel mitte ühtegi rongi. Kui need aasta lõpuks töös ei ole, kaotab Läti ELi kaasrahastuse. Tegu pole väikese summaga, jutt käib 114 miljonist eurost.
Piiriülene rongiliiklus Balti riikides on väga halb. Läti-Leedu piiri ei saa rongiga ületada ja ka Eestist Lätti ei ole otsest rongiühendust. On ainult üks päevane rongireis koos ümberistumise ja nelja tunnise ooteajaga piirijaamas, nendib Greenpeace`i koostatud uuring, milles võrreldakse Euroopa riikide lennu- ja raudteeühendusi.
Aasta esimese kolme kuuga oli Elroni rongides viiendiku võrra rohkem sõitjaid. Eriti populaarsed on ekspressliinid, kus reisijaid on lisandunud pea poole võrra.
Bussisektoris on märgata mitmeid positiivseid trende, kuid endiselt on palju prognoosimatust. See kõik eeldab sektoris põhjalikku reformi, mida laias laastus võiks läbi viia kolmes etapis, kirjutab logistikauudiste arvamusliidrite küsitluse raames Hansabussi tegevjuht Indrek Halliste.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.