"Kuum tool": lennukihooldaja jätab peakorteriga Eestis hüvasti
Lennukihooldusfirma Magnetic MRO on teel börsile, mis võib juhtuda mõne aasta jooksul. Selleks ajaks aga viiakse peakorter Eestist ära. Põhjuseks kadalipp, mis tuleb Eestis läbida välisspetsialistide riiki saamiseks.
Magnetic MRO omandas enampakkumisel seitse aastat tagasi võlgade tõttu Tallinna lennuväljale seisma jäänud Nigeeria lennufirma Boeing 737-400 ning lammutas selle nelja päevaga tükkideks. Osa detaile utiliseeritakse, kuid lõviosa müüakse detailidena maha.
Magnetic MRO avas Tallinnas uue angaari erinevate liinihooldusprojektide jaoks. Uus angaar lisab Magnetic MRO-le 2000 ruutmeetrit angaariruumi. Lisaks võimaldab see suurendada liinihooldustööde võimsust 40%, pikaajalisemate liinihooldustööde maht võib suureneda 30%.
Tallinna lennujaama territooriumil võib alates 24. jaanuarist näha liikumas Auve Tech OÜ autonoomseid sõidukeid, mida kasutatakse Magnetic MRO töötajate ja väikepakkide transportimiseks.
Lennundusettevõtte Magnetic Group üks haru Magnetic Engines sõlmis lepingu reaktiivmootorite tootja GE Aerospace’iga, mis teeb Magneticust nende ametliku hoolduspartneri. Magnetic MRO juhi Risto Mäeotsa hinnangul on see Eestis asuva firma jaoks väga suur saavutus, mille tähendust võib võrrelda näiteks siinmail Toyota tootmisliini avamisega.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.