Operaili juht: loodan, et riik ei kraba meilt kümneid miljoneid eelarveaugu lappimiseks
Riiklikku raudteevedajat Operaili ootab ees erastamine. Praeguses seisus ei taha aga Operaili keegi osta, tõdes ettevõtte juht Raul Toomsalu saates "Kuum tool".
Operaili juhatuse esimehel Raul Toomsalul küpseb plaan, kuidas firmale ostja leida.
Foto: Raul Mee
Omaniku ehk riigi suunisel müüs Operail maha oma Soome ja rendivagunite äri ning lõpetas aasta algusest Vene ja Valgevene kaupade veo. Toomsalu sõnul oleks riik saanud äri tervikuna müümisel palju rohkem raha.
AS Operail Leasing müüs veebruari ja märtsi jooksul ära seni veel müümata jäänud 1036 rendivagunit. Vagunite rent oli viimased kuus aastat Operaili tulusaim ärisuund, kust tuli 99% kasumist.
Leedu uurivate ajakirjanike rühmitus Siena paljastas, et sanktsioonide all olev Valgevene väetis liigub endiselt Leedu raudteefirma LTG Cargo abil Klaipeda sadamasse. Raudtee-ettevõte peatas selle peale küll väetisteveo, kuid erinevalt Eestist lõplikult kaubevedusid Valgevenega katkestama ei kiirusta.
Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu pidi umbes 85% Operaili senistest äridest omaniku survel lõpetama ning ettevõte pandi silmitsi võimatu missiooniga: teenima alanud aastal 40% rohkem tulu kui eelmisel aastal. Kas sellest absurdset olukorrast on mingi väljapääs ja kui, siis milline? Raul Toomsalu avab pikas ja avameelses intervjuus logistikauudistele hiljutiste sündmuste tausta.
Nimetamiskomitee ettepanekul kinnitas majandus- ja taristuminister Riina Sikkut 14. veebruaril Eesti riikliku raudtee-ettevõtte Operaili nõukogu uueks esimeheks senise nõukogu liikme Kaido Saare.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.