Viimastel nädalatel on näha rahvusvaheliste konteinerlaevade väiksemat täituvust, mis ilmestab majanduse jahtumist, märkis konteineriterminali HHLA TK tegevjuht Riia Sillave.
Sillave rääkis Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis, et tarbijad on muutunud ebakindlamaks, mis omakorda on vähendanud tootmisettevõtete tarneid.
Leedu raudteefirma LTG Cargo tegi läbi Duisburgi esimese katsesõidu Kaunase intermodaalse terminali ja Trieste sadama vahel. Uus teenus peaks läbi Itaalia sadama ühendama Baltimaid Türgi ja teiste sealse piirkonna riikidega.
Oktoobri lõpus alustas Muugal HHLA TK Estonia terminalis tööd Eesti esimene mobiilne sadamakraana, mis töötab kahte jõuallikat – nii elektri- kui diiselmootorit – kasutades. Uus kraana kiirendab puistlasti käitlemist ja tõstab seeläbi terminali efektiivsust.
Eesti sadamate kaubamahud olid tänavu teises kvartalis 4% väiksemad kui esimeses kvartalis, aastaga on kaubamahud langenud 17%, kirjutab Statistikaameti analüütik Anu Ainsaar.
13. septembri hommikul kell 9.28 väljus Muuga jaamast esimene Merevaigurong, ehk Amber Train, mis loob läbi Baltimaade uue raudteekoridori kontreilervedudeks Põhja- ja Lääne-Euroopa vahel. Rong toob plaanide kohaselt liiklustihedalt Via Balticalt ära enam kui 7500 veokit aastas.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.