Jaga lugu:

CM: Logistikas areneb saadetiste jälgimine reaalajas

Barclaysi uuring ütleb, et 61% logistikaettevõtete tähtsaim arengusuund on kaupade liikumise jälgimise ning informeerimissüsteemide parendamine. Ka Venipak on Eestis arendanud modernse jälgimissüsteemi, mis võimaldab töötajatel reaalajas näha, kus kaup asub.

Venipak Eesti juhi Rodion Põdra sõnul on uus jälgimissüsteem osa marsruutide süsteemi juurutamisest. „Saadetiste reaalajas jälgimise süsteemi juurutamine on tähtis samm marsruutide süsteemi arendamisel, mille eesmärk on optimeerida saadetiste kohaletoimetamist. Analüüsisime meie ettevõtte kaubikute liikumist ja ummikuid Leedu, Läti ja Eesti suuremates linnades, et leida optimaalseid teid, mida peaksid oma sõitudel kasutama meie transpordivahendid. Tulevikus on meil süsteem, mis koostab kullerile automaatselt sõidugraafiku ja näitab teid, mida peaks kasutama,“ rääkis Põdra.

Venipak Eesti juht lisas, et saadetise asukohta peavad nägema ka tellijad. „Kauba kättesaamise asjus helistatakse nii meile kui e-poodidesse. On loomulik, et peame infot jagama ja seetõttu on lähitulevikus ka meie äripartneritel võimalus näha reaalajas kogu infot selle kohta, millal saadetis adressaadini jõuab.“

Ütleb täpse saadetise kohaletoimetamise ajaRahvusvahelise kaubaveoettevõtte Venipak Eesti osakonna juhi Põdra sõnul ei saa kulleriteenuseid pakkuvad ettevõtted seni veel täpselt öelda, millal kaup tellijani jõuab. Ta nendib, et erinevus võib olla isegi 2–3 tundi. „Soovime luua süsteemi, mis võimaldaks seda ebatäpsust vähendada vähem kui tunnini. Selleks peame analüüsima erinevaid andmeid. Loodame, et juba tuleval aastal oleme esimesed Balti riikides, kes saavad öelda kliendile väga täpselt, millal kaup kohal on,“ ütles Venipak Eesti juht.

Teenust saavad kasutada ka ärikliendid„Kõigis kolmes Balti riigis on oodata e-kaubanduse kasvu, kuna Läti, Leedu ja Eesti inimesed ei ole veel väga agarad internetiostlejad. Kui võrrelda Euroopa Liidu keskmisega, jääme selles maha pea kaks korda. Kuid lähemal ajal ootab meid saadetiste kohaletoimetamise buum,“ ennustas Põdra.

2013. aasta juulis avaldas Euroopa Komisjon andmed, mille järgi 29% Eesti internetikasutajatest on viimase aja jooksul sooritanud oste interneti teel (Leedus – 30%, Lätis – 37%). Euroopa Liidu riikide keskmine on 60%.

Põdra ütles, et e-kaubanduse suurenevad mahud soodustavad kullerteenuste ja elektrooniliste kaupluste veelgi tihedamat koostööd. „Iga päev liigub tuhandeid pakke e-kauplustest ostu sooritanud isikute kodudesse. Näeme tendentsi, et inimesed soovivad kaubad kätte saada kiiresti, olles kodus või tööl. Kullerteenistus peab kohaldama oma tegevuse inimeste vajadustega, selleks aga on vaja tehnoloogiaid, mis võimaldaksid tuvastada, millal toode jõuab adressaadini. Inimesed soovivad oma päeva planeerida ja kui saabume sel ajal, mil klienti ei ole kodus, kurvastame oma partnereid,“ sõnas Venipak Eesti juht.

Kõige enam EL-is ostetakse interneti teel kaupu Ühendkuningriigis – 82%, Taanis ja Rootsis kasutavad internetikaupluste teenuseid 79% internetikasutajatest. Kõige vähem ostavad interneti teel rumeenlased – 11%.

Rohkem tsiteeritavast uuringust lugege siit.

Content Marketing (CM) ehk sisuturundus on moodne trend kogu maailmas, mille läbi ettevõtted tutvustavad oma parimaid kogemusi, tooteid ja teenuseid. CM artikkel lähtub alati artikli eest tasunud kliendi huvidest ning seal sisalduva info tõesuse eest vastutab klient.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee