Soome lennufirma Finnairi kasum vajus esimese kvartali lõikes miinusesse ning tõi kolmapäeval kaasa aktsia odavnemise.
Kuigi Finnair käive aasta esimese kolme kuu jooksul oli 672,9 miljonit eurot ehk 5% enam kui mullu, ulatus firma võrreldav tegevuskahjum 16,2 miljoni euroni. Eelmise aasta samal perioodil saavutas Finnair rekordilise 14,6 miljoni dollari suuruse tegevuskasumi.
Ettevõtte tulemust nõrgestasid nii suurema kapatsiteedi tõttu tõusnud kulud kui kallimaks muutunud kütus, tõdes tegevjuht Topi Manner aruandes. Reisijate arvu kõige suurem kasv leidis aset Aasia-Euroopa suunal, kenasti paisus ka kaubavedu.
Selleks aastaks prognoosib Finnair rahvusvaheliste lendude mahu kasvu, kuid näeb ohtudena majanduse aeglustumist ja Brexitist johtuva ebakindluse jätkumist. Soome majanduslehele Kauppalehti antud kommentaaris vihjas Manner, et väikese võimaluse võib firmale pakkuda aga Boeing 737 Max lennukite jätkuv õhukeeld, mis pärsib mitme konkurendi tegevust. Finnairi lennukiparki kuuluvad peamiselt vaid Euroopa kontserni Airbusi masinad.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Finnairi Helsingi börsil kaubeldav aktsia kahanes kolmapäeval 3,75%, 7,82 euro tasemele.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.