“Olukord Eesti autoturul on päris masendav. Eriti kontekstis, et automaks pidi meid viima rohelisemate autode poole, aga tegelikkuses oleme tagasi nõukaajas, kus eraauto omanikku peetakse kulakuks ja pursuiks,” kirjutab Bassadone Baltic OÜ Baltikumi juht Erkki Ots värskelt ilmunud sõidukimüüjate aastaraportis.

- Bassadone Baltic OÜ Baltikumi juht Erkki Ots.
- Foto: Raul Mee
Kui lõpuni aus olla, siis on ka võrdlus nõukaajaga liiga leebe. Tol ajal oli maal tööd ja elu, sõitsid kolhooside ja sovhooside bussid, ühistransport toimis kordades paremini. Täna on maal ilma autota elada ilmvõimatu.
Täismahus sõidukimüüjate värske aastaraport on saadaval
SIIN!Aga maksupoliitika seisukohalt on auto maainimesele justkui ebavajalik luksus. Kannatavad kõik: autoomanikud, kellelt maksu kontode arestimise ähvardusel sisse kasseeritakse ning automüüjad, kelle klientuur on kukkunud mullusega võrreldes ligi poole võrra.
Eesti autoturu sedavõrd suur langus esimesel poolaastal (42%) ei olnud kindlasti ootuspärane ja lisaks automaksule andis turule hoobi ka kõikvõimalike muude maksude enneolematu kaskaad. Selle asemel, et lasta majandusel otsida viise, kuidas idakaubanduse ära kukkumist kuidagi korvata ja töökohti säilitada, maksustatakse ettevõtted ja eraisikud lihtsalt pankrotti.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
“Eesti transpordikütuste portfellis on taastuvtoorainest kütuste osa vaid 4,3%. Neli aastat tagasi oli see veel 5,5%, ehk see on hoopis kahanenud. Eesti riik pole nende osakaalu suurendamiseks teinud mitte midagi, nagu ka teiste kohustuste täitmisel. Mis see kõik meile lõpuks maksma läheb, ei tea täna aga keegi,“ nentis taastuvkütuste juriidiline ekspert, vandeadvokaat Rene Frolov Eesti Varude Keskuse kütusepäeval.
Buumile järgnes vaikus, kuid mahud taastuvad õige pea
Elektriautode müügis on suur potentsiaal ja põhjuseid, mis on siiani takistanud nende soetamist, jääb järjest vähemaks, kirjutab Veho Eesti tegevjuht Keijo Kaasik Infopanga konkurentsiraportis.
Taristuminister kinnitas täna toetuse tingimused, mille abil saavad korteriühistud ja kohalikud omavalitsused paigaldada kortermajade lähedusse elektriautode laadijad. Toetust saab taotleda alates suve lõpust.
Kliimaministeerium alustab Euroopa Liidu liikmesriikidega läbirääkimisi, et lükata edasi teise heitkogustega kauplemissüsteemi (ETS 2) rakendamine hoonete ja maanteetranspordi kütuste jaoks. Samuti ollakse valmis taotlema ETS 2 tühistamist.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.