Ust-Luga saigi Eesti jaoks ootamatult valmis

Me teame, et igal aastal tuleb talv. Kui aga lumi maha sajab, siis nenditakse ikka, et talv tuli ootamatult. Ka Ust-Luga sadama valmimisest teati juba aastaid, kuid lõpuks valmis see ikkagi ootamatult ning tasemel, mis hakkas läbi Eesti veetavaid vedelkauba mahte ära tõmbama.

Eesti Raudtee on juba mitmes aastalõpu prognoosis teatanud, et
uuel aastal kaubamahud vähenevad. Põhjuseks kohe-kohe valmiv
Ust-Luga sadam, mis viib Eestist naftatransiidi. Nüüd see siis juhtuski. Alates juulist on naftavedu raudteel languses ning oktoobris veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril juba 18,1% vähem naftasaadusi, kui eelmise aasta oktoobris.

Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütleb, et ühe kauba kadumine
annab võimaluse kasutada ressurssi uute kaupade vedamisel ja need ei pea olema ainult naftasaadused. Statistika näitab, et praegu ei ole vabanenud ressurssi kasutusele võetud. Kui veebruari lõpuks olid Eesti Raudtee infrastruktuuril veetud kaubamahud eelmise aastaga võrreldes plussis 15,8%ga, siis praeguseks on aasta jäänud kokkuvõttes plussi veel vaid 5%ga.

Naftale on asenduseks oodatud konteinervedusid, kuid nende arendamisega on Eestis jäädud aeglaseks. Muuga CT teatab küll, et nende terminali läbib üha enam konteinereid ja Eesti Raudtee paneb käiku uusi konteinerronge. Tallinna Sadam jääb aga konteinerite mahtude kasvult ikkagi alla naabersadamatele, rääkimata, et naabersadamates on konteinerite hulk nagunii suurem. Augusti lõpuks olid konteinerveod Peterburi sadamas aastaga kasvanud 31,9%, Klaipeda sadamas 43%, Tallinna Sadamas aga 20,7%.

Seejuures on Tallinna Sadam valmistunud juba aastaid konteinerite käitlemise suurendamiseks, laiendades konteinerterminali ala. Nüüdseks on uue konteinerterminali valmimine mattunud kohtuvaidlustesse senise monopoolse konteinerterminali operaatori Transiidikeskusega. Nii peabki tunnistama, et igavesti valmima jääva projektina tundunud Ust- Luga naftaterminal sai ikkagi ootamatult varem valmis kui Tallinna Sadama vastukäiguna mõeldud konteinerterminal.

Kolumn ilmus Äripäeva infolehes Transport ja Logistika.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0
Brasiilia reaal BRL 4,18 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,06 0
Hiina jüaan CNY 7,64 0
Hongkongi dollar HKD 8,86 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,09 0
India ruupia INR 80,54 0
Indoneesia ruupia IDR 15968,30 0
Islandi kroon ISK 133,99 -0.0522154
Jaapani jeen JPY 124,77 0.0400898
Kanada dollar CAD 1,50 -0.0133752
LAV rand ZAR 15,89 0.0434443
Lõuna-Korea vonn KRW 1271,59 0.0495688
Malaysia ringgit MYR 4,61 0
Mehhiko peeso MXN 21,72 -0.0009207
Norra kroon NOK 9,75 -0.0030772
Poola slott PLN 4,33 0
Rootsi kroon SEK 10,47 -0.0076413
Rumeenia leu RON 4,74 -0.0063337
Singapuri dollar SGD 1,53 0.0130574
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0570776
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0264271
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026823
Tai baht THB 35,30 0
Tšehhi kroon CZK 25,65 0
Türgi liir TRY 5,95 0.0016801
Ukraina grivna UAH 30,72 0
Ungari forint HUF 317,83 0
USA dollar USD 1,13 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0121618
Valgevene rubla BYN 2,44 0.0040922
Vene rubla RUB 74,82 0

Valdkonna töökuulutused