Liiklusõnnetuste arvu vähenemine on liikluskindlustuse hinna alla toonud
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu esimesel poolaastal Eestis 15 800 liikluskindlustuse juhtumit kogukahjuga 34,7 miljonit eurot, mida on üheksa protsenti vähem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Tänu vähenenud liikluskindluistuse arvule on vähenenud ka liikluskindlustuse keskmine aastamakse: see oli tänavu esimeses pooles 140 eurot, ehk kuus protsenti madalam võrreldes möödunud aasta sama ajaga.
Teada-tuntud tõsiasi on see, et vedaja vastutab veose säilitamise eest veose vastuvõtmisest lähtekohas kuni selle toimetamiseni sihtkohta. Paraku pole keegi kaitstud pahatahtlike rünnakute eest teel või küberruumis logistikat korraldades. Abi ei pruugi olla ka tavapärasest veosekindlustusest. Kuidas ikkagi võimalikke kahjusid vältida?
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.
Mullu oli liikluskindlustuse väljamakstud nõuete ehk õnnetuse toimumisel välja makstud hüvitiste summa 74,5 miljonit eurot, 2022. aastal oli see aga 69 miljonit eurot. Millises kuus toimub rohkem liiklusõnnetusi ja kus kõige sagedamini? Seekordses statistikablogis keskendub statistikaameti analüütik Egle Loorits just liikluskindlustuse andmetele.
Käesoleva aasta algusest Eestis kehtima hakanud mootorsõidukimaks ja sellele eelnenud ostubuum läinud aasta lõpus mõjutasid tugevalt sõidukikindlustuse turgu, tuues kaasa kindlustusmaksete vähenemise.
Suvi on aeg, mil paljudel ettevõtetel on kõrghooaeg – klientide huvi kasvab, hooajalised tooted ja teenused on populaarsed ning laienemisplaanid saavad hoogu juurde.