Käesoleva aasta algusest Eestis kehtima hakanud mootorsõidukimaks ja sellele eelnenud ostubuum läinud aasta lõpus mõjutasid tugevalt sõidukikindlustuse turgu, tuues kaasa kindlustusmaksete vähenemise.

- Kui kindlustumaksed vähenevad, on kindlustusfirmad varem või hiljem sunnitud remondifondi säilitamiseks hinda tõstma.
- Foto: Erik Prozes
„Jaanuaris registreeriti Eestis vaid 531 uut sõiduautot, mis on kolm korda vähem kui eelmise aasta jaanuaris. Tarbesõidukite müük langes samal ajal 53,3% võrra. See müügilangus tõi kaasa ka kindlustusmaksete vähenemise, eriti kasko- ja liikluskindlustuse segmendis, mis moodustavad olulise osa kahjukindlustuse portfellist,“ kommenteeris PZU Kindlustuse kindlustusosakonna juht Elo Raitviir.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta esimene kuu tõi Euroopas kaasa 22,8% kaubakahjude kasvu võrreldes aasta varasema ajaga ning risk pole suurenenud mitte üksnes kaupadele, vaid ka juhtide turvalisusele. Üha suuremaks probleemiks on saanud aga nn fantoomvedajad, kelle tegevus on võtmas organiseeritud kuritegevuse mõõtmeid.
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.
1. detsembril jõustunud liikluskindlustuse seaduse muudatuse kohaselt tuleb liikluskindlustuse leping sõlmida ka maastikusõidukitele, näiteks mootorsaanidele ja maastikusõidukina registreeritud ATV-dele.
1. detsembril jõustuvate liikluskindlustuse seaduse muudatuste kohaselt laieneb liikluskindlustus kõikidele üksnes mootori jõul liikuvatele sõidukitele, mille valmistajakiirus ületab 25 km/h. Samuti sõidukitele, mille valmistajakiirus ületab 14 km/h ning mille mass on suurem kui 25 kg. Laieneb ka kindlustuskaitse sisu – kindlustus hüvitab kahju liike, mida seni ei hüvitatud.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.