Veonduse ja laonduse palgatõus võrdne Eesti keskmisega
Statistikaameti värskete andmete põhjal kasvas brutopalk Eestis keskmiselt 6,1%, ehk 1894 eurolt 2011 eurole. Täpselt sama kasv oli ka veonduses ja laonduses, ehkki keskmise palga number jääb sektoris Eesti keskmisele endiselt mitmesaja euroga alla.
Ehkki palk kasvas sektoris Eesti keskmisega võrdselt, siis palga number jääb Eesti keskmisele endisele enam kui paarisaja euroga alla.
Foto: Liis Treimann
Statistikaameti analüütik Sigrid Saagpakk selgitas, et 2025. aasta esimeses kvartalis oli keskmine palk kõrgeim Tallinnas (2384 eurot) ning Harju (2263 eurot) ja Tartu (2023 eurot) maakonnas.
Maksu- ja tolliamet avaldas 2025. aasta I kvartali tööjõumaksude statistika, kust logistikauudised noppis välja vähemalt viie töötajaga veondus- ja laondussektori ettevõtted kvartaalse müügituluga vähemalt 100 000 eurot. Millised neist maksid ühe töötaja kohta kõige enam tööjõumakse, millised aga kõige vähem? Toome mõlemas kategoorias välja 100 ettevõtet, ehk TOP 2x100!
Infopanga Logistika kvartaliraport tõi muuhulgas välja erinevate valdkondade parimad palgamaksjad aastal 2024. Logistikauudised on juba avaldanud kullerfirmade ja laondusettevõtete parimad palgamaksjad, sedapuhku on kord ekspedeerimisfirmade käes, kus tippude palgad teiste sektori valdkondadega võrreldes on sootuks teisest kategooriast.
Klassikaliselt suudavad parimat palka maksta kütusemüüjate „transpordiosakonnad“, ehk Circle K Transport Eesti ja Alexela Motors, kus on keskmised palgad olnud juba pikemat aega üle 3000 euro kuus. Kuid on veel üks ettevõte, kus keskmine brutopalk ulatus 2024. aastal esmakordselt sektoris suisa üle 4000 euro kuus.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.