Pärnu uut jahisadamat hakkab haldama AS Kihnu Veeteed
Saartevahelisi ühendusi opereeriv Kihnu Veeteed avab Pärnus valmivas Vanasadama arenduses kontori ja laiendab tegevusvaldkondi, hakates haldama arenduse juurde rajatavat uut jahisadamat.
Sügisel Vanasadama kvartalisse koliv ettevõte investeeris pea 100-ruutmeetrisesse äripinda eeskätt arenduse strateegilise asukoha tõttu, teatas saarte ja mandri vahel parvlaevaliiklust juhtiv Kihnu Veeteed.
„Ma näen, et Paldiski Põhjasadama omanikel ei ole erilist huvi sinna investeerida ja tõenäoliselt toimub seal mingil hetkel omanikuvahetus. Probleem on aga selles, et kellelegi pole seda sadamat vaja. Ka meile mitte,“ tunnistas Paldiski Lõunasadama omanikfirma AS Tallinna Sadam juhatuse liige ja kommertsjuht Margus Vihman.
14. mail on Tallinna Vanasadamas sagimist rohkem kui ühelgi teisel päeval sel hooajal: sadamat külastab korraga viis kruiisilaeva, tuues Tallinna ligi 8000 kruiisituristi. Tegemist on tänavuse kruiisihooaja rekordpäevaga, teatas Tallinna Sadam.
Haapsalu Marienholmi poolsaare tipus paikneva sadamakinnistu ja kõrval asuva ajaloolise aidahoone omandas hiljuti ettevõtja Viktor Siilats, kellele kuuluvad Haapsalus ka Grand Holm Marina ja Veskiviigi sadamad. Ostetud alale kavatseb Siilats rajada veel ühe sadama, Port Marienholmi.
Väikelaevade arv Eestis on viimasel kümnendil kasvanud ligi kolmandiku võrra, ainuüksi 2024. aastal lisandus 1416 uut alust. Trend rõõmustab nii sadamaid kui ka turismisektorit, kuid toob kaasa ka uusi ootusi ja kohustusi. Suurem liiklus tähendab paratamatult ka rohkem võimalikke kahjusid ning suuremat vastutust nii sadamatele kui paadiomanikele.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.