Autokaupmehed otsivad ikka uusi võimalusi oma tulusid suurendada, mistõttu on ka huvi uute kaubamärkide vastu väga suur. Teine pool on aga „päris elu“: eduni jõudmine võtab tavaliselt kaks korda rohkem aega ja raha kui algselt planeeritud ja sageli ei pruugi seda tullagi, kirjutab autoturu ekspert Raido Toonekurg.
Kui uudistest võib jääda mulje, et auto tuli kindlasti ära osta 2024. aastal, siis tegelikkuses on sellel aastal võimalused veel paremad ja ka hinnad pole eest ära liikunud. Coop Liisingu juht Martin Ilves ja kasutatud autode müügiplatvormi Autoportaal.ee juht Ando Rahu annavad ülevaate, miks on auto ostmiseks endiselt hea aeg ning millist sõidukit valida.
Suure tõenäosusega valitseb uue aasta esimeses kvartalis Eesti autoturul vaikelu, eriti just eraklientide osas. Kas autoostjate soovid ja võimalused taastuvad, sõltub pigem Eesti makromajanduslikust olukorrast.
Terendav mootorsõidukimaks on toonud sügiskuudel erakordselt suure arvu autode registreerimisi. Vaiksemal uuel aastal võib turu mootorit käimas hoida automaksust poole kompenseerimine.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.