Autoturgu võib hakata kummitama eraklientide passiivsus ja vanade autode import
Suure tõenäosusega valitseb uue aasta esimeses kvartalis Eesti autoturul vaikelu, eriti just eraklientide osas. Kas autoostjate soovid ja võimalused taastuvad, sõltub pigem Eesti makromajanduslikust olukorrast.
Samas prognoosib Amservi tegevjuht Rene Varek, et korporatiivkliendid jätkavad autode soetamist vastavalt vajadusele, sest registreerimistasu mõju autoomamise üldkuludele jääb siiski väikseks.
Eestis võetakse aasta viimastel tööpäevadel liiklusregistrist arvelt maha tuhandeid sõidukeid seoses uuest aastast kehtima hakkava mootorsõidukimaksuga. Longo Groupi müügidirektor Rainer Uukkivi sõnul on peamiselt tegu müügiplatsidel seisvate kasutatud autodega, millelt soovitakse maksukohustust vältida.
1. jaanuaril 2025 hakkab Eestis kehtima mootorsõidukimaksu seadus. Maksu- ja Tolliamet (MTA) ja Transpordiamet (TRAM) tuletavad sõidukiomanikele meelde, et enne aasta lõppu tasub sõiduki andmed liiklusregistris ning kontaktandmed MTA e-teeninduses üle kontrollida.
Transpordiamet ning Maksu- ja Tolliamet annavad teada, et 2025. aastast uuenevad raskeveokimaksu arvutamise alused. Muudatus tulenes Euroopa Liidu määrusest, millega muudeti ja täiendati sõiduki tüübikinnitusel kasutatavate kerenimetuste loetelu, mis omakorda on aluseks raskeveomaksu arvutamiseks.
Transpordiamet soovitab seoses aasta alguses jõustuva mootorsõiduki aastamaksu ja registreerimistasuga sõiduki omanikel vaadata enne aasta lõppu üle oma sõidukitega seotud info ameti e-teeninduses.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.