Arvestatav kokkuhoid: esimene Tapal ehitatud vedur sai loa teha liinivedusid ühe juhiga
Traditsiooniliselt on kaubaveos olnud veduri kabiinis korraga kaks töötajat – vedurijuht ja vedurijuhi abi. Operail oli esimene raudteekaubaveo ettevõte Eestis, kes alustas vanemate Ameerika veduritega tööd ühe juhiga, läinud aasta lõpus sai loa sõita ühe juhiga ka esimene Operaili enda ehitatud C30-M vedur.
Kui siiani tegid Tapal ehitatud C30-M vedurid peamiselt kahe juhiga manöövritöid, siis nüüd on neil luba teha ka liinivedusid ja seda vaid ühe juhiga. Foto: Operail/FB
Ühe vedurijuhiga projekti alustas Operail juba aastaid tagasi, kui nn “ameeriklased”, ehk vanad C36 vedurid said juba 2019. aasta augustis loa sõita ühe juhiga. Nüüd jõuti sama tulemuseni ka Operaili enda Tapal toodetavate C30-M vedurite juhtimisel.
Pärast seda, kui riik keelas riigifirmal Operail Venemaa vedudega tegeleda, hakkas nende vedude juures ilma suurema kärata tähtsat rolli mängima teine riigifirma – Eesti Raudtee. Kui Operaili kliendid ja veod võttis üle Läti Raudtee, lükkas Eesti Raudtee kohe käima terve uue osakonna, et neid aidata.
„Eks need mõtted liiguvad üles-alla,“ ütles raudteeettevõtte Operaili uus juhatuse liige Richard Tomingas selle kohta, kuidas tema koos äri uute omanikega riikliku raudteefirma ostu kaalutles.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.