Soome võimud: merekaabli võis lõhkuda Vene varilaevastiku tanker
Soome võimud uurivad, kas Eesti-Soome vahelise elektrikaabli Estlink 2 kahjustamisega on seotud Venemaalt tulnud naftatanker. Soome toll kahtlustab, et tegu on Vene varilaevastikku kuuluva alusega.
Esialgse kahtluse kohaselt lõhkus Estlink 2 kaabli kolmapäeval laeva ankur, teatas Soome politsei neljapäeval. Soome politsei- ja piirivalveamet peatas Cooki saarte lipu all sõitnud 230-meetrise naftat täis tankeri Eagle S, ütles politsei peadirektor Ilkka Koskimäki pressikonverentsil. Politsei võttis laeva üle ja see on nüüd Porkkala lähedal Soome vetes.
Ministrid rääkisid Eesti-Soome vahelise elektrikaabli Estlink 2 purunemise järel, et Eesti peab hakkama koos kaitseväe ja liitlastega Läänemere kriitilist taristut aktiivsemalt kaitsma, vastaseid paremini heidutama ja rikkujaid karmimalt karistama.
Saksamaa kongolomeraati Thyssenkrupp kuuluv Thyssenkrupp Marine Systems sai miljardite eurode eest tellimusi allveelaevade ehitamiseks Saksamaale ja Norrale.
„Logistikauudised eetris“ aastalõpusaade on traditsiooniliselt lavajuttude päralt ning seekord pakume kuulamiseks debatti teemal: millised on Eesti võimalused väljuda logistilisest tupikust, kus me paratamatult oma geograafilise asukoha ja idanaabri tegevuse tõttu täna asume?
Merendussektori kasvuhoonegaaside heite vähendamiseks liidetakse valdkond Euroopa Liidu heitkogustega kauplemise süsteemiga. Viimane on end energiatootmises ja tööstuses tõestanud efektiivse heitkoguste vähendamise vahendina.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.