Eesti Keskkonnateenused AS katsetab Tallinnas elektrilist jäätmeveokit
Eesti Keskkonnateenused AS piloteerib kuni 27. oktoobrini oma jäätmeveopiirkondades elektrilist jäätmeveokit.Masinat testitakse Haabersti, Kristiine, Põhja-Tallinna, Lasnamäe ja Pirita linnaosades.
Tallinna Strateegiakeskus on andnud loa piloteerida elektrimootoriga jäätmeveokit Eesti Keskkonnateenused AS-i teenindatavates jäätmeveopiirkondades 14. kuni 27. oktoobrini. Pilootprojekti käigus kasutatakse Volvo Estonia OÜ elektrilist jäätmeveokit ning testitakse selle sobivust jäätmeveoks Tallinnas.
Eesti uute raskeveokite turg on pärast 2020 COVIDi aastat tasapisi taastunud ja jäänud stabiilselt püsima 800-900 raskeveoki vahel aastas. See aga ei küündi enam 1000 uue veokini, mis oli tavapärane enne 2020 aastat, kirjutab Scania Baltikumi peadirektor Janno Karu.
Eesti teedel liikleb täna kolm elektriveokit ning transpordifirmade huvi elektriveokite vastu on kasvav. Samas ei toeta investeeringu kapitalimahukus ega ka olemasolev laadimisvõrgustik täna veel nende laiapõhjalisemat kasutust.
Rootsi veokitootja Scania ja Euroopa suurim erametsaomanik SCA töötasid välja maailma esimese elektrilise puiduveoki. 80-tonnise kandevõimega veok transpordib puitu SCA Gimonäsis asuva puiduterminali ja Obbola paberivabriku vahel.
Eesti teedel liikleb täna kolm elektriveokit ning transpordifirmade huvi elektriveokite vastu on kasvav. Samas ei toeta investeeringu kapitalimahukus ega ka olemasolev laadimisvõrgustik täna veel nende laiapõhjalisemat kasutust.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.