Ti raport: Euroopa maanteevedude turg keerab tasapisi tagasi tõusule
Transport Intelligence’i (Ti) 2024. aasta Euroopa maanteevedude raport näitab autoveoturu languse lõppu ning isegi tagasihoidlikku kasvu tänu positiivsetele makromajanduslikele prognoosidele. Rõõmuhõiseteks aga siiski veel põhjust ei ole.
Rõõmuhõiseteks põhjust veel pole, kui mõõdukaks optimismiks küll, ütleb Ti värske raport.
Foto: Trans.info
Ti värske raporti „Euroopa Maanteevedude Turg 2024“ kohaselt kahanes Euroopa maanteevedude turg 2023. aastal reaalväärtuses 2,1% (-5,8% nominaalselt). Seda peamiselt Euroopa majanduse aeglustumise ja keeruliste makromajanduslike tingimuste tõttu.
Juhtiv logistika- ja tarneahela turu-uuringute ettevõte Ti Insight avaldas värske ookeanivedude hinnaprognoosi 2024. aasta kolmandaks kvartaliks, mille lühikokkuvõte on: mereveohinnad kasvavad veelgi ning seda kõikidel olulisematel liinidel. Logistikauudised toob raportile tuginedes välja seitse tegurit, mis mereveohinda kõige enam mõjutavad.
Schenkerile uute omaniku otsimisega on Deutsche Bahn (DB) tegelenud juba mõnda aega ja põhjus miks seda tehakse, ei seisne mitte niivõrd Schenkeri enda tegevuses, kuivõrd DB enda rahapuuduses, nentis Transport Intelligence`i analüütik Thomas Cullen.
Vastavalt värskele Transport Intelligence (TI) aruandele on Euroopa maanteetranspordi turu kasv sel aastal oluliselt nõrgem kui eelmisel aastal. Pole mingeid märke, et Euroopa transport kiiresti ja tugevalt taastuks.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.