Soome võimud selgitasid oktoobri lõpu poole, mis oli selgunud Eesti ja Soome vahelise gaasijuhtme purunemise uurimisest. Juba toona tugevnes kahtlus, et gaasijuhtme purustas oktoobri alguses Hongkongi lipu all sõitva laeva Newnew Polar Bear ankur.
Foto: AFP/Scanpix
Peking tunnistas, et hiinlastele kuuluv laev NewNew Polar Bear kahjustas mullu oktoobris Eesti ja Soome vahel kulgevat kriitilist Läänemere gaasitoru, kuid väidab, et tegemist oli õnnetusega, vahendab väljaanne South China Morning Post.
Soome keskkriminaalpolitsi peauurimisliin keskendub Soomet ja Eestit ühendava gaasitoru purunemise uurimisel Hiina kaubalaevale Newnew Polar Bear, selgus eilsel pressikonverentsil.
Läänemere siledas vees seisab ankrus naftatanker Oneiroi. Hiljuti vedas ta Vene naftat Primorskist Indiasse, seejärel tiirles Araabia Ühendemiraatide, Sri Lanka ja Egiptuse vahel. Nüüd seisab ta teiste tankerite seas Eesti ranniku lähedal, oodates järjekorras, et siseneda jälle Venemaa sadamasse.
Rootsi Chalmersi Tehnikaülikool värske uuring näitas, et laevandusettevõtete investeeringud palju kõneainet pakkunud tehnoloogiasse, kus raske kütteõli heitgaase pestakse eraldi puhastusseadmetega, on enamiku laevade puhul juba tagasi teenitud ja laevandusfirmad teenivad puhastusseadmete heitvett merre lastes ja loodust reostades miljardeid eurosid.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.