Riigikogu võttis vastu uuenenud mootorsõidukimaksu seaduse. Puuetega inimestele sätestatakse ümber ehitatud või kohandatud sõidukitele varem plaanitud maksuvabastuste asemel sihitud toetusmeetmed.
Seadusega kehtestatakse Eestis mootorsõidukimaks, mis hakkab koosnema osast, mida tasub sõidukiomanik igal aastal liiklusregistris registreeritud sõidukitelt, ning teiseks tuleb sõiduautode ja kaubikute liiklusregistris registreerimisel maksta mootorsõiduki registreerimistasu. Mootorsõidukimaksu eesmärk on suunata inimesi kasutama vähem saastavaid sõidukeid ning toetada vanade autode lõpuni kasutamist.
Baltimaade üks suurimaid autode müügi- ning teenindusettevõtteid Amserv Grupi AS müüs mullu kokku 7400 autot ehk 4,8% enam võrreldes 2022. aastaga, seda vaatamata majanduslangusele ja maksumuudatustele nii koduses ärikeskkonnas kui ka välisturgudel.
Eesti elanikest 12 protsenti vastas Citadele panga uuringus, et kavatsevad veel käesoleval aastal soetada endale uue auto, arvestades võimalikku automaksu aastal 2025. Enamik neist plaanib osta bensiini- või diiselauto.
MTÜ Ühiskonnauuringute Instituut viimasest küsitlusest selgub, et 76% inimestest ei toeta automaksu ning 19% toetab. Küsitluse viis läbi Norstat Eesti AS.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.