OSKA: transpordivaldkond vajab uute oskustega tööjõudu
Transpordis, mis on üks keskkonda enim saastavaid valdkondi, on võetud siht rohelisema tegutsemise suunas ning see tingib vajaduse keskkonna- ja tehnikaalaste teadmistega tööjõu järele, selgub värskest Kutsekoja OSKA uuringust.
OSKA uuringujuhi Silja Lassuri sõnul liigub lähema kümne aasta jooksul tööturult välja ligi 40% veoautojuhtidest ning umbes 64% bussijuhtidest. Foto: Raul Mee
Transpordist tekkiva süsinikujalajälje vähendamine on järgneval kümnendil Euroopa Liidus teravdatud tähelepanu all. Ka Eestis arendatakse kliimaeesmärkide täitmiseks taristut, mis võimaldab korraldada kaubavooge keskkonnahoidlikumalt, võetakse kasutusele uusi kütuseid ja sõidukeid.
Logistikasektoris jätkub madalseis ning tänavused majandusprognoosi näitajad helgemat aega ei luba. Kuniks riigi poolt leevendavaid meetmeid ei teki, tuleb ettevõtetel end ise aidata, kirjutab KPMG partner ja vandeaudiitor Liina Randmann sel nädalal ilmunud Logistika konkurentsiraportis.
Tänapäeval pole uudis, et paljusid tööülesandeid asuvad inimeste asemel täitma robotid. Käimas on automatiseerimise võidukäik ning see on jõudnud ka logistikasse ja laondusesse. Oluline on mõista, et ka kõige väiksemad uuendused, mida me täna teeme, on üksnes vaheetapid täieliku automatiseerimise teel, kirjutab Smarten Logisticsi arendusjuht Martin Luts.
Paljud transpordifirmad on end kinni pannud, paljud raskustes, ning omavahel räägitakse, et kes aasta alguses ära ei lõpetanud, see lõpetab poole aasta pärast.
„Praegu on käsil üleminekuetapp vana majandusmudeli juurest uuele. Ajad, mil energia-, toormed-, tööjõud ja raha olid odavad, ei tule enam kunagi tagasi. Ja kuna Eestil puudub igasugune pikaajaline poliitika, ei saa see kõik mööduda meie jaoks valutult,“ rääkis majandusekspert Raivo Vare oma Logistika Aastakonverentsil tehtud ettekandes.
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.