Autor: Logistikauudised.ee • 17. oktoober 2023

Eesti surus gaasibusside kasutusperioodi pikenduse Euroopas läbi

Ministrid leppisid Euroopa Liidu keskkonnanõukogus kokku raskeveokite CO2-heite normide muutmises, millega kehtestataks pärast 2030. aastat uutele raskeveokitele, sh linnaliinibussidele senisest rangemad heitenormid. Nõukogus leidis pikkade läbirääkimiste tulemusena toetust Eesti ettepanek võimaldada biometaaniga sõitvatele linnaliinibussidele pikemat üleminekuaega võrreldes Euroopa Komisjoni pakutuga.
Euroopa Komisjoini algse plaani kohaselt pidanuks aastaks 2030 olema kogu linnade ühistransport saastevaba, ehk elektriline, Nüüd saab gaasibusse kasutada kuni aastani 2035.
Foto: Andras Kralla

Seega on kuni 2035. aastani kohalikel omavalitsustel võimalik hankida muuhulgas uusi biometaanil töötavaid linnaliinibusse ning Eesti biometaani tootjatele jääks aega otsida kütusele uusi kasutusvõimalusi. Järgmise sammuna jätkuvad läbirääkimised Euroopa Komisjoni, EL Nõukogu ja Euroopa Parlamendi vahelistel triloogidel.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077