Selle aasta alguses rakendus Euroopa Liidu liikmesriikides taastuvenergia direktiiv, mille eesmärk on suunata ettevõtjaid jätkusuutliku energiatootmise poole. Peamiselt puudutab direktiiv soojatootjaid, kes kasutavad biomasskütuseid.
Kui praegu puudutab taastuvenergia kasutamise direktiiv vaid suuri, 20MW võimsusega töötvaid katlamajasid ja teisi tootjaid, siis peagi hakkab see puudutama ka väiksemaid tootjaid.
Foto: Waybiller
Sealjuures oodatakse ettevõtjatelt biomasskütuse säästlikkuse kriteeriumitelevastamise tõendamist. Kui ettevõte seda tõendada ei suuda, tuleb tal hakata tasuma CO2 kvoodi hinda, mis tähendab suuremaid kulusid tootjale. Tõendamise protsess on aga manuaalselt tülikas protsess ning selle hõlbustamiseks soovitab Kliimaministeerium oma määrusega võtta kasutusele e-veoselehed ja kogu biomasskütuse kasutamise protsess digitaliseerida.
Konkurentsieelis on tulevikus kindlasti nendel ettevõtetel, kes on uudsete protsesside juurutamisega varem alustanud, kuna see võimaldab teha tööd efektiivsemalt, vähendada vigasid ja omada reaalajas ülevaadet andmete kohta, kirjutab Waybilleri arendusjuht Kert Kaspar Tammaru.
MKMi tellimusel valminud analüüsi tulemusel leiti, et elektroonilise veoselehe info vahetamise teenuse loomiseks on kõige mõistlikum teenus välja arendada avaliku sektori eestvedamisel ja teha seda nii, et tulevikus saaks seda kasutada ka kogu ülejäänud Euroopa.
Eesti logistikavaldkonna startup Waybiller teatas, et kaasas investoritelt 500 000 eurot, et muuta transpordisektor päriselt paberivabaks. Investeerimisringi kuuluvad Eesti ettevõtted Thorgate Ventures ja Vestman Energia koos Norra ingelinvestorite Espen Harstadi ning Nicklas Haslestadiga.
Peaaegu kõikide kaupade vedamisel kasutatakse saatedokumente. Kuigi Eestit peetakse e-riigiks, siis ometigi on praegu enamike veoseliikide puhul kasutusel paberil saatelehed ning neid vormistatakse kolmes eksemplaris.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.