• 20.07.23, 16:08

Taristuehitajad: automaks peab andma kasutajatele kvaliteetsemad ja kestlikumad teed

Taristuehituse Liidu tegevjuhi Tarmo Trei sõnul peab automaksu kehtestamisel sellest saadav kasu olema nähtav ka teede kasutajatele, mis tähendab, et vähemalt osa uue maksu laekumistest tuleb investeerida teedevõrgu arendamisse.
Automaks peab andma kasutajatele kvaliteetsemad ja kestlikumad teed.
  • Automaks peab andma kasutajatele kvaliteetsemad ja kestlikumad teed.
  • Foto: Andras Kralla
Trei hinnangul oleks parim variant kehtestada automaks sihtotstarbelisena ehk kõik sellest maksust riigieelarvesse laekuvad vahendid suunatakse taristu arendusse. „Mõistame aga, et riigil on ilmselt ka mujale lisaraha vaja,“ nentis Trei. „Samas oleks õiglane, et automaksu maksjad näeksid ja kogeksid uue maksu kehtestamise tulemusi, mis tähendab, et vähemalt osaliselt peaks automaks minema teedevõrgu arendamisse ja seisundi säilitamisse.“

Seotud lood

Uudised
  • 20.07.23, 09:00
Riik kaalub, kas teha automaks "paksumaksuga" või ilma
Fabia eest maksad nagu Taycani eest. Või palju rohkemgi
Rahandusministeerium pole otsustanud, kas automaksu suurus võiks sõltuda lisaks muule sellest, kui koguka neljarattalisega sõidetakse, küll on selge, et vanemate autodega sõitjatele tehakse soodustus ning regionaalseid erisusi ei looda.
Uudised
  • 19.07.23, 16:23
Automaksu tuleb esimest korda maksta järgmise aasta augustis
Rahandusministeerium saatis kooskõlastusringile seaduseelnõu väljatöötamiskavatsuse, mille alusel kehtestatakse mootorsõidukimaks suurele osale Eesti sõidukitest.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele