Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt on viimase kümne aastaga kasvanud eakate juhtide põhjustatud liiklusõnnetuste osakaal 70 protsenti. Tänavu on eakad vanuses 65+ põhjustanud juba 1700 liikluskindlustusjuhtumit.
Pakiroboti ja auto põrkumisi linnaliikluses tuleb ette üliharva. Olgugi robot kogult väike, on aga tegemist täieõigusliku linnaruumis osalejaga, nagu tõestas üks hiljtine juhtum.
Mobire Groupi tarbijauuringust selgus, et hoolimata majanduslikult keerulistest aegadest puudub Eestis elavatel inimestel ülevaade autoga seotud kulutustest. Rohkem hinnatakse seda, et auto oleks alati olemas ja töökorras ning vähem mõeldakse keskkonna säästmisele.
Kindlustuse hinda on oluliselt mõjutanud inflatsioon, elukeskkond ja inimeste käitumisharjumused, rääkis If Kindlustuse Balti erakliendiüksuse kliendikogemusjuht Indrek Puhm.
Tänu valvekaameratele tabatakse järjest kergemini autojuhte, kes pärast õnnetuse põhjustamist sündmuskohalt lahkuvad. Selliste põgenemiste lõpptulemus on karm – näiteks tõkkepuu puruks sõitnud veokijuht pidi lõpuks maksma 12 000 eurot.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.