Logistikaettevõte DPD plaanib 2025. aastaks toimetada kuues Eesti suuremas linnas pakid kohale vaid elektrikaubikutega. Ettevõte investeerib 200 000 eurot alajaama rajamiseks pidevalt kasvava energiavajadusega piirkonda, Jüri sorteerimiskeskusesse.

- DPD elektriauto laadimine. Foto: Jake Farra
„Elektrikaubikutega plaanime katta Tallinna, Tartu, Pärnu, Rakvere, Viljandi ja Jõhvi. Meil on Eestis 260 pakiautomaati, mistõttu on just sellel, kuidas ja millega me automaatide, aga ka era- ja äriklientide tellimuste ning laovahelise logistika korraldame, suur roll CO2 heitmete vähendamisel,“ sõnas DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kullerfirma DPD Eesti oli esimene logistikaettevõte Eestis, kes võttis kommertseesmärgil kasutusele täiselektrilised kaubikud. Kolm aastaringi hakkab täis tiksuma ning esimesed elektrikaubikud lähevad juba väljavahetamisele. Kas investeering on end ära tasunud?
Riigil puudub rohepöörde nõudmiseks strateegia – elektrihinnad tõstsid särtsutoitel kaubiku sõidukilomeetri hinna diiselkaubiku tasemele, kuid oma territooriumile päikesepaneelide lisamist ei luba riigi asjaajamine samuti teoks teha, nendib kullerettevõtte DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.
Eestlased tellisid möödunud aastal pakiautomaatidesse kokku ligi 12,4 miljonit pakki, mis on 2,3% rohkem kui aasta varem.
Masinõppepõhine piiriülese kaubanduse maksu- ja tollitehnoloogiaidu Eurora Solutions alustab koostööd maailma juhtiva pakiveoettevõttega DPDgroup, et parandada DPD kvaliteeti ja vastavusprotsesse piiriülese kaubanduse automatiseerimisel ning vähendada tollitöötluskulusid.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.