Riigifirma Operail teatas eelmisel nädalal poolesajale ettevõttele, et lõpetab uuest aastast Venemaale ja Venemaalt igasuguse kaubaveo. Valitsuse survel tehtud otsus seab küsimärgi alla nii Muugale miljoneid investeerinud Katoen Natie kakaoubade äri, kui ka Operaili enda edasise eksistentsi. Lätlased käivitavad aga juba vedureid.

- "Üsna skisofreeline olukord. Eks vaatame, mida tegema hakkame, kas piparkooke küpsetama või midagi muud," tunnistas Operaili juht Raul Toomsalu logistika aastakonverentsi vestlusringis.
- Foto: Raul Mee
Majandus- ja kommunikatsioonimister Riina Sikkut avaldas pärast Soome nikliveoga seotud uudiseid Operailile täpsustatud omanikuootused, kus seisab: "Lõpetada alates 1. jaanuarist 2023 Vene Föderatsiooni ja Valgevene päritolu kaupade vedu ning hinnata Venemaa ja Valgevene ettevõtjatega ärisuhete eetilisust ning loobuda sellistest ärisuhetest (vajadusel järk-järgult), mis teenindavad otseselt kaubavahetust Venemaa ja Valgevenega, asendades need uute ärisuundadega."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Reinsalu esitatud väited on valed
Eesti riigis juhitakse ettevõtteid äriseadustiku ja aktsionäride otsuste, mitte meedia vahendusel kõlavate loosungite järgi, kirjutasid Operaili juhatuse liikmed.
Ajal, mil Soome raudteefirma otsustas Venemaa nikli vedamise täielikult lõpetada Ukrainas alanud massiivse sõja tõttu, on Eesti riigifirma Operail valmis selle üle võtma ja on juba reserveerinud Soome raudteevõrgustiku vedude jaoks, kirjutab Yle uudisteportaal.
Koondatud on üle saja töötaja
Kui kohalikud kaubad peavad pärast transiidi kadumist kinni maksma kogu raudtee ülalpidamise, siis liiguvad seni maanteelt ära toodud kaubad hinna tõttu sinna tagasi ning raudtee kui kõige liiklusohutuma ja keskkonnasäästlikuma transpordiviisi tulevik Eestis on tõsises hääbumisohus, nentis Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu selle aasta majandustulemusi kommenteerides.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.