Järjekordne konteinerrong Hiinast, mis möödub Venemaast ja Valgevenest
Saksamaa logistikaettevõte Dachser laiendab oma raudteevedusid Hiinast Euroopasse nn keskkoridori kaudu. Rongid marsruudil Xi'an – Budapest hakkavad sõitma läbi Kesk-Aasia kaks korda nädalas.
Hiinast tulevad konteinerid läbivad esmalt Kasahstani ja Aserbaidžaani ning seejärel saadetakse need laevaga läbi Kaspia ja Musta mere Rumeeniasse, kust jõuavad mööda maismaad Ungari pealinna.
Soome Nurminen Logistics Services Oy allkirjastas sel kolmapäeval lepingu Kasahstani riigiraudteega (KTZE), millega lepiti kokku palju räägitud Trans-Kaspia raudteel kaubavedude alustamises Hiina ja Euroopa vahel.
Logistikas ja transpordiäris on kaubal on soodumus liikuda mööda kõige lühemat ja efektiivsemat teekonda. Sageli aga kipub see tõsiasi meelest minema, kirjutab DB Schenkeri Baltimaade tegevjuht Janek Saareoks.
Rootsi ettevõtte Greencarrier Freight Services eestvedamisel plaanitav konteinerrongi regulaarliin Hiinast Rootsi paneb kogu Eesti logistikasektoril silmad särama. Ilusa unistuse täitumise peamiseks takistuseks peetakse Venemaa ja ELi vahelist keerulist suhet, kuid asjaosalised ise on optimistlikud.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.