110 km/ on lubatud tänasest ühtekokku 157 kilomeetril Eesti maanteedest.
Foto: Andras Kralla
Tänavu tõstetakse lubatud suurimat piirkiirust neljarajalistel ja 2+1 eraldatud sõidusuundadega maanteedel, kaherajalistel teedel jääb lubatud suurimaks sõidukiiruseks 90 km/h.
Jõulised liiklusohutusmeetmed nagu kiirusepiirang 30 km tunnis ja nulltolerants joobes juhtimisele, on ainus võimalus viia 2050. aastaks ELi teedel hukkunute arv nullini, teatab Euroopa Parlamendi värske raport.
Maanteeamet analüüsib raskeveokite piirkiiruse vähendamist, sõiduradade vaheliste metallpiirete tarvidust ning samatasandiliste raudteeülesõidukohtade sulgemist paikades, kus eritasandiline ületuskoht on lähemal kui kaks kilomeetrit
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.