EAS ja KredEx kutsuvad ettevõtjaid sõjast tulenevatest muredest teada andma
EASi ja KredExi ühendasutus kutsub üles kõiki Ukraina sõjast tulenevalt otseselt ja kaudselt mõjutatud Eesti ettevõtteid andma teada oma probleemidest.
Foto: Konstantin Sednev / Postimees Grupp / Scanpix
„Meie poole juba pöörduvad erinevad ettevõtted erisuguste probleemidega, mis on kas otseselt või kaudselt seotud Ukraina sõja ja sellest tulenevate sanktsioonide ja piirangutega,“ sõnas EASi ja KredExi ühendasutuse juht Lauri Lugna ning kutsus kõiki mõjutatud ettevõtjaid oma probleemidest teada andma.
Sel nädalal on teele läinud juba kümme veokit Eesti Punase Risti kaudu Ukraina heaks kogutud humanitaarabiga, mille logistika korraldamise on võtnud enda õlule Omniva. Vedajaid on nii Eestist kui Poolast, Schenker viib kolm koormat kohale suisa tasuta.
Kaubaveo maht Lätist Venemaale ja Valgevenesse vähenes eelmisel nädalal järsult, piiril on Läti suunal pikad järjekorrad, ütles riigi maanteetranspordi ameti esimees Kristiāns Godiņš täna Läti Televisioonile. Järjekord pole mitte tundides, vaid päevades ja isegi nädalates.
Majandusekspert Raivo Vare ei usu, et Hiina hakkab avalikult Venemaad toetama, kuna see laseks põhja nende enda majanduse. Kuigi abistamine tundub ebatõenäoline, tasub siiski olukorda jälgida ja mõelda plaanile, kui sidemed Hiinaga katkevad.
Venemaa president Vladimir Putin allkirjastas Reutersi teatel korralduse, mille kohaselt võivad Vene lennufirmad välismaalt liisitud lennukid enda nimele registreerida.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.