Eestis pea kaheksa kümnendit kestnud pausi järel veduriehitamise taaselustanud Operail juhatas sisse järgmise peatüki Eesti ja Baltimaade raudteesektoris, alustades esimese LNG-liiniveduri ehitustöödega.
General Electric C36 vedur, mis ehitatakse ümber LNG-veduriks.
Foto: Raul Mee, fotograaf
„Vaatame ettevõttena tuleviku suunas ja teame, et suudame oma sammudega vähendada oluliselt transpordivaldkonna keskkonnamõju – olgu selleks kaupade toomine maanteelt raudteele või alternatiivsete energiaallikate kasutuselevõtt kaupade vedamiseks,“ rääkis Operaili juhatuse esimees Raul Toomsalu. „Baltikumi ja lähiregiooni esimese LNG-liiniveduri ehitamine toetab üle-euroopalist suunda rohelisema tuleviku poole alanud märgilisel raudteeaastal.“
3. novembril 2020 alustas Operail Soomes raudteevedudega ning järgmisel aastal veab ettevõte seal juba miljoneid tonne kaupu. Selle hulljulge ettevõtmise üks eestvedajatest, Operail Finland Oy nõukogu esimees ning Operaili finantsjuht ja juhatuse liige Paul Lukka, on kindel, et juba mõne aja pärast on Operailil Soome raudteevedudes märkimisväärne turuosa.
Hiljuti uue ärisuunana Soomes kaubavedudega alustanud Operail on suutnud Eesti kaubamahtude langusest tingitud äritulude vähenemist kompenseerida vagunite renditulude enam kui viiendiku suuruse kasvuga.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.