Kontrollikoda: Rail Baltic läheb poole kallimaks, kui arvati
Rail Balticu raudteeprojekt läheb märgatavalt kallimaks maksma, kui prognoositi, selgub Euroopa Kontrollikoja auditist. Küsitav on ka projekti tasuvus ning valmimise aeg.
Eelmise aasta novembris pandi Saustinõmmel Eesti-Läti-Leedu ühisprojektile nurgakivi.
Foto: Liis Treimann
Euroopa Kontrollikoda võttis luubi alla kaheksa Euroopa Liidu suurprojekti, millest enamik ei saa õigeks ajaks valmis ning mis lähevad algselt arvutatust märgatavalt kallimaks. Rail Balticuga on probleeme, kuid üldjoontes peaks üleeuroopalise transpordivõrgu (TEN-T) nõudeid täitma.
Rootsi ettevõtte Greencarrier Freight Services eestvedamisel plaanitav konteinerrongi regulaarliin Hiinast Rootsi paneb kogu Eesti logistikasektoril silmad särama. Ilusa unistuse täitumise peamiseks takistuseks peetakse Venemaa ja ELi vahelist keerulist suhet, kuid asjaosalised ise on optimistlikud.
Riigikohus rahuldas osaliselt keskkonnaühenduste ARB ja Eesti Looduskaitse Seltsi kassatsioonkaebuse ning tühistas Rail Balticu trassi Pärnu maakonnaplaneeringu kolme trassilõigu puhul. Samas Harju ja Rapla maakonnaplaneeringud jäid jõusse.
Euroopa Komisjoni ettepanekul tõsta järgmises eelarves Rail Balticule rahastamiseks kasutatava fondi eelarvet 1,5 miljardi euro võrra on üks konks: see raha on liikmesriikidele kopsaka omaosalusega.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.