Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Riigikogu võttis vastu Eesti laevanduse arengut toetava seaduse
Riigikogu võttis 18. veebruari istungil vastu seaduse, millega soovitakse kaubalaevadele taas atraktiivseks muuta Eesti lipu all sõitmine, suurendada Eesti kaldasektorit ja taastada Eesti kui mereriigi rahvusvaheline maine.
Hansa Shippingule kuuluv kaebalaev Katre seilab hetkel Malta lipu all.
Foto: Raul Mee, fotograaf
Seadus täpsustab laevandussektori ettevõtete tulumaksu erirežiimi ja viib selle kooskõlla Euroopa Liidu riigiabi reeglitega. Tulumaksu erirežiim loodi Riigikogus mullu 13. veebruaril vastu võetud seadusega, millega määrati kaubalaevade ja väljapoole Euroopa Liitu rahvusvahelisi sõite tegevate reisilaevade personali töötasule tulumaksumääraks null protsenti.
Euroopa Komisjon andis 16. detsembril Eestile riigiabi loa laevandusettevõtetele, et toetada Eesti meretranspordi sektori arengut ja laevade Eesti lipu alla toomist.
Laevanduse konkurentsivõime tõstmise eelnõul on suur potentsiaal anda seni allakäigutrepil sammunud Eesti laevandusele uus suund ja seekord vastupidises suunas, kirjutab oma arvamusloos Veeteede Ameti arendusjuht ja laevanduse konkurentsivõime töögrupi juht Eero Naaber.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.