Mazda3 esikoht tuli tihedas võistluses Renault Clioga ja lõpuks jäid esimest kaht lahutama vaid 3 punkti. Kolmandale kohale käis punkt-punkti heitlus Kia XCeedi ja 3. seeria BMW vahel ning sellest duellist väljus ülinapilt võitjana Kia.
Eesti tänavu enimmüüdud auto Toyota RAV4 ei jäänud Kiast ja BMWst kuigi kaugele, edestades kindlalt ka VI kohaga ajalugu teinud Audi e-Troni – kunagi varem pole elektriauto Eesti aasta auto finaali jõudnud.
Elektriauto viimaseks jäämist ei saa aasta auto žüriiliikme, Äripäeva toimetaja Tõnu Trammi sõnul võtta kuidagi traagiliselt, pigem vastupidi.
„See, et elektriauto finaali pääses, on juba iseenesest ajalooline sündmus. Audi e-Tron on auto, mis juba pärast esimesi sõidukilomeetreid ka kõige paadunumad elektriauto vastased oma arvamusi muutma sunnib. Paraku ei luba täna veel tema kõrge hind ja piiratud läbisõit esineda võrdsel tasemel tavaautodega. Aga see aeg ei ole kindlasti enam kaugel. Kui hinnad langevad ja läbisõidud kasvavad, hakkavad elektriautod aasta autode valimistel pretendeerima kõige kõrgematele kohtadele.“
Kahe aastakümne kestel oma teise Eesti aasta auto tiitlini jõudnud Mazda tõusis Peugeot, Volkswageni ja Renault´ kõrvale – neil neljal on läbi aegade kaks esikohta. Sellest seltskonnast edukamad on olnud vaid Škoda nelja ning Opel kolme esikohaga.
Eesti aasta auto valimine sai alguse 2001. aastal, mil esimese tiitli noppis tollasel Eesti autoturul ilma teinud Peugeot 206. Peagi lõppeval 2019. aastal kandis Eesti aasta auto tiitlit Kia Stinger.
Lõplik punktiseis
1. Mazda3 94
2. Renault Clio 91
3. Kia XCeed 63
4. BMW 3.seeria 62
5. Toyota RAV4 55
6. Audi e-Tron 31