Täna alustas CityBee Talinnas uhiuute Fiat 500 väikeautodega minutipõhise renditeenuse pakkumist. Autodega pääseb sõitma läbi mobiilirakenduse, minut maksab 15 senti, tund 4.90 ja päev 22.90 eurot. Ajatariifile lisandub lisatasu läbisõidu eest, 17 senti kilomeetri kohta.

- Kesklinna parklast startis üle poolesaja auto, ülejäänud on jagatud erinevate linnaosade vahel.
- Foto: Tõnu Tramm
Kokku saabus Tallinna tänavatele 135 uhiuut Fiat 500 väikeautot, mida kõik registreerunud kasutajad said hakata koheselt ka kasutama. Registreerimiseks tuleb alla laadida CityBee rakendus, lisada kontole oma juhiluba ja enda foto, maksekaardi number ning edasi om vaid leida kaardilt lähim auto. Rakendusega saab avada auto uksed, võti on autos ja sõit võib alata.
Pärast sõidu lõppu võib jätta auto avalikule tänavale või parklasse etteantud piirkonnas, mis katab sisuliselt kogu Tallinna linna. Eraparklatesse jättes rakenduvad lisatasud, mis hiljem kasutaja arvelt maha võetakse. Kütus on hinna sees, kui see saab otsa, ei pea klient ise omast taskust maksma, vaid autos on kütusekaart, millega saab paagi taas täis tankida.
Tallinna linnavalitsus ei ole uut teenust just suure vaimustusega tervitanud ning on keeldunud andmast CityBee väikeautodele tasuta parkimisõigust. CityBee Eesti juht Heigo Protten tunnistas, et linn ei ole tõepoolest neile hetkel veel vastu tulnud, mistõttu on igale autole soetatud aastaringsed parkimisload kõikides Tallinna tasulise parkimise piirkondades, kaasa arvatud vanalinnas.
Artikkel jätkub pärast reklaami

- CityBee autode paiknemine avapäeva pärastlõunal.
- Foto: Kuvatõmmis
"Lähiajal on meil linnavalitsusega kohtumine, kus püüame selgitada, et tegelikult aitab selline teenus autosid kesklinnas pigem vähendada kui kasvatab liikluskoormus. Kui inimesed saavad hommikul magalarajoonist nendega tööle sõita ja õhtul koju, vahepealse aja teenindavad nad teisi kliente, siis jääb kokkuvõttes autosid kesklinnas vähemaks," on Protten veendunud.
Tema hinnangul on palju inimesi, kelle auto seisab 90% ajast, samal ajal maksavad nad liisingu, kindlustuse, kütuse jms eest. "Meie autodega võivad inimesed sõita ükskõik kui kaugele, ainus tingimus on tuua see lõpuks Tallinna tagasi. Tulevikus tahame hakata sama teenust pakkuma ka teistes linnades."
Pikemalt saab sel teemal lugeda 28. oktoobril ilmuvast logistikauudiste erilehest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.