• 16.10.19, 09:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida on Eesti e-kaupmeestel õppida Amazonis müümisest?

Amazoni platvormil üks Eesti edukamaid müüjaid ja Onself juhatuse liige Viktor Villand rääkis „E-kaubanuse areng ja tulevik“ saates sellest, mida tasub Eesti kaupmeestel õppida Amazonis müümisest ja millele võiks tähelepanu pöörata.
Viktor Villand ja Art Lukas
  • Viktor Villand ja Art Lukas Foto: Kaubandus.ee
Villand müüb Amazonis peamiselt mänguasju lastele, et vähendada nende nutiseadmete kasutamist ja õpetada neile suhtlemist. Teine toode, mis tema portfellis on toit ja seda just põhjusel, et vähendada hiinlastega koostöö tegemist. Kuid Villand on müünud ka valgusteid, iPhone vidinaid ning tema esimene toode, mis ta Amazoni müüki pani oli spordikoti kaal.
Villandi sõnul on tema jaoks brändi ülesehitamine see, kui ollakse mingis kindlas nišis, kus kliendi probleemi lahendatakse ja klient tuleb sinu juurde tagasi, sest sa valdad antud teemat. „Brändi ehitamine on kogukonna ehitamine ja ühe kliendi hoidmine antud valdkonnas.“
„Kuna tänapäeval on pakkumise suhe nii kõrge ja nõudluse suhe nii väike, siis inimesi ei huvita brändid vaid see, kuidas toote suudab nende muret lahendada. Kui rääkida brändi ehitamisest, siis me ei räägi endast vaid me aitame kliendil probleemi lahendada,“ rääkis Villand.
Täna liigub Amazon sinnapoole, et brändidel ei ole tarvis enda veebilehte teha vaid neid saab teha juba Amazoni platvormi sisse. Villandi sõnul ei ole brände Amazonis väga näha, vaid inimesed ostavad tooteid ikka Amazonist. „Koduleht on hea, see on nagu visiitkaart, mille abil saab inimestele head muljet jätta, kes su toodet on ostnud.“
Kuidas on võimalik edu säilitada?
Enne toote väljamõtlemist ja Amazoni müüki panekut teeb Villand turu uuringu. „Me uurime, kui palju on nõudlust ja pakkumist. Loeme arvustusi, mis klientidele ei meeldi ning millised on enamlevinud probleemid. Analüüsime, kas saame seda parandada ning siis tuleme sama tootega turule ning saame juurde lisada erinevaid asju, et toode oleks ägedam. Mõnikord on tegemist ägedama pakendiga, mõnikord on lisatud juurde vidinaid. Tõstame toote väärtust, kuid hinna hoiame samal tasemel,“ loetles Villand ning lisas, et see on olnud see strateegia, mis on siiamaani töötanud.
Esipilt on disainitud Villandi portfelli toodetel selle järgi, et oleks kontrastis võrreldes teistega. „Tegemist on väärtushinnangute mänguga.“
Villand selgitas, et esimene asi, mida inimene vaatab on toote hind ja pildid, seejärel loetakse arvustusi. „Neid on väga raske saada ja tänapäeval võib neid juba pidada relevantseteks. Seetõttu saavad inimesed olla kindlad, et saavad hea asja.“ Tema sõnul sai vanasti arvustusi kergelt manipuleerides, kuid täna see enam võimalik ei ole. „Järjest rohkem liigume sinnapoole, et Amazoni jäetud arvustused on adekvaatsed.“
Wow mulje jätmine
Villand on kindel, et e-poed peaksid keskenduma sellele, kuidas jätta kliendile wow mulje ja kuidas pakkuda talle juba järgmist asja, et endale rohkem kasumit teenida. „Siis kui kliendile on jäetud hea mulje, siis ta ei taha kuskile mujale ostma minna, sest ta tunneb ennast turvaliselt sinuga äri tehes.“ Tema sõnul oleme täna jõudnud sinna, kus telefoniga on väga kerge liikuda teise pakkuja juurde. „Kvaliteet ja personaalne tunne on väga olulised nüansid, et klient ära ei läheks.“
Amazonis müüakse pilte, tekste ja hinda. „Tuleb teada põhjuseid, miks keegi sinu toodet ostma peaks. Kujuta ette, et oled oma toodetega teiste samasuguste keskel, siis miks keegi peaks valima just sinu oma? Mis on väärtus sama raha eest, mida nad näevad ilma et toote peale klikkisid,“ küsis Villand.
Head pildid tuleb alustuseks ise teha, kuid Villandi sõnul oleks parem, kui need teeks professionaalid.
„Tavaline taktika, mida valesti tehakse on see, et püütakse oma toodet täiega müüa. Kuid me ei ürita müüa, vaid õpetame inimest ning seejärel tekib tal mulje, et anname talle väärtust.“
"E-kaubanduse areng ja tulevik" saadet toetab DPD Eesti.
Saadet juhib Art Lukas Maksekeskusest.
Kuula saadet:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele