Eestlaste välja töötatud Skeleton Technologiesi superkondensaatorid hakkavad edaspidi Škoda trammides pidurdusenergiat salvestama.

- Skeletoni juht Taavi Madiberk Skeleton Technologiesi kontoris Kaare tee 3, Viimsis. Pildil Skeletoni kondensaatorite kollektsioon.
- Foto: Eiko Kink
Škoda Electricuga sõlmitud lepingu järgi paigaldatakse Skeletoni superkondensaatorid ühtekokku 114 trammile, mille ehitamiseks on Škodal lepingud Saksamaal Mannheimi, Heidelbergi ja Ludwigshafeni omavalitsusega, selgub Skeletoni kodulehelt.
Superkondensaatoritega kogutakse kokku trammide pidurdamisel kulunud energia ning seda kasutatakse trammide kiirendamise ajal, vähendades seeläbi elektrikulu ja säästes raha. Superkondensaatorid muudab eriti sobivaks sellesse rolli asjaolu, et neid on võimalik laadida sekunditega.
"Skeletoni Technologiesil on olemas see kvaliteedile suunatud mõtlemine, mida sellistel kriitilistel rakendustel on vaja. Väga suur energiamahutavus ja efektiivsus annavad neile ilmse konkurentsieelise," ütles Škoda Electricu hankejuht Stansilav Wizur.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Skeletonile annab uus leping kindlust, et sellega suudetakse ka edaspidi linnatranspordis kaasa lüüa, olgu siis Saksamaal või mujal maailmas. "Sellised projektid näitavad, et superkondensaatorite tootjariigid ei ole põrmugi piiratud Hiina ja USAga. Me näitame, et energisalvestustehnika tootmine on ka Euroopas täies elujõus," ütles Skeletoni juht Taavi Madiberk.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.