• 30.04.19, 14:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nobe: pakume autot pooleks sajandiks!

“Meil on plaan pakkuda inimesele võimalust sõita Nobega 50 aastat. Hoolduskulud on vaid rehvikulu, teda on võimalik pidevalt uuendada nii riist- kui tarkvaraliselt,“ rääkis Nobe juht Roman Muljar saates Tööstusuudised eetris.
Nobe 100
  • Nobe 100 Foto: Nobe
Roman Muljari sõnul maksab Nobe 100 küll alates 37 000 eurost, kuid selle raha eest saab ostja endale auto järgnevaks pooleks sajandiks.
"Meie soov ei ole maailma risu juurde toota. Saame teda teha järjest kiiremaks ja paremaks. Ehk tema väärtus ajas ainult kasvab. Kunagi ta ka ehk ujub ja lendab," rääkis Muljar, kelle sõnul on ettevõtte üheks suunaks hakata pakkuma seda autot ka väga soodsalt rendiks.
Elektrikaubik juba järgmisel aastal
Teine plaan, mis Nobe loojate peades vaikselt küpseb, on lasta tootmisse väikene elektrikaubik Nobe 500. “Oleme juba vaikselt pidanud läbirääkimisi Alexela ja Olerexiga, et igas tanklas võiks olla rendiks saadaval mõned väikesed Nobe kastiautod, millega inimesed saavad kiirelt oma kauba ära vedada. Kast oleks täpselt selline, et sellele mahuks ära üks euro-alus,” rääkis Roman Muljar, kelle sõnul on auto kujustamisel saadud ideid 1950-ndate Ford F150-st.
Ford F-seeria 1950
  • Ford F-seeria 1950 Foto: Ford
Muljari sõnul võiks esimene prototüüp olla valmis juba järgmisel aastal. “Kohe, kui Nobe 100 on valmis väga hästi sõitma, suuname oma ressursi sellele mudelile.”
Selles, et Eestisse tuleb Nobe autotehas, on Muljar veendunud. Praegu otsitakse kohta Tallinna külje all, kaalumisel on nii lennujaama kui ka Harku järve tagune piirkond. “Plaan on toota 2000 autot aastas. Tehase pindala võiks olla umbes 1200–1800 m2, seal saaks tööd ca 30 inimest ja tootmisvõimsus oleks umbes 10 autot päevas,” rääkis Muljar, kelle sõnul pole välistatud, et kui suure lombi taga hakkab hästi minema, võiks järgmine tehas tulla näiteks Ameerikasse.
“Me ei välista midagi. Eks turg paneb plaanid paika. Näiteks hiljuti võttis meiega ühendust Ameerika räppari Snoop Doggi tiim, kes leidis, et Nobe sobiks väga hästi ühe nende toote turustamiseks. Tegime neile pakkumise ja kui peaks minema diiliks, siis võib kõike juhtuda,” ütles Muljar ja lisas, et Soome tuntud ettevõtja Peter Vesterbacka, kes oli esimene Nobe ostja, on lubanud seda autot näidata ka Shakirale ja teistele kuulsustele.
Auto sündis munast
Millest Nobe 100 kujustus üldse alguse sai? “Istusime sõbraga maakodus ja hommikul hakkas too laual muna veeretama ning mõtisklema, et väga huvitav kuju, ei tea, kuidas seda saaks mingi muu asja disainis ära kasutada? Siis plahvataski mõte, et munakujuline auto võiks olla päris stiilne,” meenutas Muljar ja tunnistas, et auto loomise mõte oli tal peas juba ammu. “Ostsin kunagi oma naisele rolleri, aga tema palus sellest teha midagi stabiilsemat. Siis ma tegingi talle kolmerattalise motorolleri. Aga seal oli vaid üks istekoht. Ja et meie peres on 74. aastast pärit “põrnikas”, siis tekkiski mõte luua kaasaegse tehnoloogiaga, aga retrovälimusega uus “põrnikas”.”
Muljar tunnistab, et eestlane oma konservatiivsusega ei pruugi sellise disainiga kohe kaasa tulla, kuid samas on meie ostja väga praktiline ning 600 kg kaaluv Nobe, mille kõik kolm ratast veavad, on suuteline sõitma igasugustes oludes, kaasa arvatud paksus lumes. “Kolmerattaline džiip,” nagu mees ise on auto kohta öelnud.
“Lisaks on plaan pakkuda inimesele võimalust selle raha eest sõita selle autoga 50 aastat. Hoolduskulud on vaid rehvikulu, teda on võimalik pidevalt uuendada ning üks suund on hakata pakkuma seda autot väga soodsalt rentida. Noorem põlvkond on juba rohkem avatud selliste autode suhtes. Igatahes on meil täielik kindlus, et maailm aitab Nobel läbi lüüa ning meil ei ole vähimatki kõhklust tema edu suhtes.
Muljari sõnul hakkab ettevõte esialgu tootma autosid vaid ettemüügi pealt. Viis lepingut löödi lukku juba Genfi autonäitusel. “Ideaalis muidugi lootsime Genfis müüa 50 autot, kuid jäime selle tulemusega igati rahule. Üks tellimus läks Kuveiti ja meil on seal nüüd ka oma edasimüüja. Üks läks Hollandisse, kaks Šveitsi ja üks USA-sse Kansase osariiki,” rääkis Muljar, kelle sõnul on nad teadlikult valinud selle tee, et reserveerimise hind ei ole 100 ega 200 eurot, vaid märksa enam. See tagab kindlustunde, et see auto ka tõepoolest hiljem ära ostetakse. “Reserveerimise hind on 10% ehk kui põhimudel maksab 37 000 eurot, näitab 3700 euro välja käimine juba tõsist soovi seda autot tellida.”
Tellitud autod saavad ostjad kätte järgmise aasta septembris. “Selle aasta septembris teeme esimestele tellijatele ka proovisõidu, kus inimestel on võimalus veel ümber mõelda. Kui see auto talle meeldib, teeme ta valmis, kui mitte, anname selle raha talle tagasi.”
“Meie eesmärk on katta kogu maailm. Inimesed ootavad midagi uut ja huvitavat. Lubame, et uuendame pidevalt nii tark- kui riistvara ehk tema väärtus aastatega pigem tõuseb."
Roman Muljar, Nobe looja
Muljari sõnul on auto vastu huvi tuntud ka näiteks Costa Ricalt, Hongkongist, Austraaliast. “Meie eesmärk on katta kogu maailm. Inimesed ootavad midagi uut ja huvitavat. Lubame, et uuendame pidevalt nii tark- kui riistvara ehk tema väärtus aastatega pigem tõuseb. Igatahes andis Genf meile tugeva selgroo. Läksimegi sinna veenduma, et seda autot on maailma vaja.
Ainus kolmerattaveoga auto Genfis
Genfis oli Nobe ainuke auto, millel oli kolmerattavedu. Kolmerattalistest oli väljas veel vana klassik Morgan, kuid sellel veab ainult tagumine ratas. “Inimesed läksid küll kõigepealt meist pea kuklas mööda, et vaadata Ferrarisid ja Aston Martinit, aga kui silmanurgast märkasid Nobet, jäid seisma, naeratasid laialt, keerasid ringi, võtsid sõbral küünarnukist kinni, et tule vaata, siin on midagi lõbusat,” meenutab Muljar Genfi kogemusi.
Praegu otsib ettevõte tehase rajamiseks 9 miljonit eurot ning selle saamiseks ollakse valmis osa Nobest ära müüma. “Eks meil tuleb palju osasid mujalt ka. Ise tegeleme põhiliselt elektroonika ja akude optimeerimise kokkupanemisega. Suuremad osad, nagu mootorid ja keredetailid, tulevad kusagilt teisest vabrikust, me ise kõike päris tootma ei hakka.”
Tehases saaks tööd umbes 30–40 inimesest ja 15 robotit. Järgmise aasta keskel hakatakse inimesi otsima. “Praegu on meil plaan järgmise aasta septembriks toota neli-viiskümmend autot. Esimese auto loodame Eestis registrisse saada mais-juunis. Praegu räägime ka laulu-tantsupeo komiteega läbi, et Nobest tuleks tõrviku vedaja.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele