• 28.03.19, 14:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm müüti, mis biokütusega seoses ei päde

Seoses aprillist bensiinile 95 lisatava biokomponendi senisest suurema osakaalu osas on meedias levinud palju erinevaid hinnanguid. AMTEL ja Eesti Õliühing toovad oma pöördumises välja kolm peamist eksiarvamust selles küsimuses.
Lääne-Euroopas on E10 kütus müügil juba ammu ja sealsete autodega ei ole midagi juhtunud.
  • Lääne-Euroopas on E10 kütus müügil juba ammu ja sealsete autodega ei ole midagi juhtunud. Foto: EPA/Scanpix
Suuremaid kütusemüüjaid esindav Eesti Õliühing ning autofirmade esindusi, teenindusi ning suuremaid iseseisvaid töökodasid koondav AMTEL kummutavad oma pöördumises mõningaid eksiarvamusi seoses järgmisest nädalast rakenduva seadusemuudatusega. Nimelt jõuab tulenevalt seadusemuudatusest aprillikuu teises pooles kõikidesse tanklatesse mootoribensiin 95E10, mis sisaldab senise 5% asemel 10% biokomponenti.
Müüt number 1: suur osa autosid ei tohi enam mootoribensiini 95E10 tankida. Enamus Eesti sõidukiomanikke saavad aprillis müüki tulevate mootorikütustega siiski sõita muretult. Suurema biokomponendi osakaaluga 95E10 kütust pole soovitatav kasutada enamjaolt vanemates bensiinimootoritega autodes ja seega puudutab muudatus maksimaalselt viiendikku autodest.
Uutele sõidukitele on E10 mootoribensiin sobilik, vanema sõiduki omanik saab E10 bensiini sobivust oma autole kontrollida veebilehel https://www.biokytus.ee/. Eriseadistusega mudelite või ümberehitatud mootoriga sõidukite omanikel tasub täiendavalt konsulteerida ekspertidega. Juhul kui selgub, et suurema biokomponendii sisaldusega kütus autole enam ikkagi ei sobi, leiab tavatarbija alternatiivi 98 mootoribensiini näol.
Märkimisväärne osa meedias levinud infost on poolik ning muudatuse sisu kiputakse üle dramatiseerima.
Magnus Braun, Õliühingu tegevjuht
Müüt number 2: Suurenenud biokomponendi osakaaluga mootoribensiini tankimine võib rikkuda mootori. 95E10 a tankimine autosse, millele see ei ole sobilik, ei tekita mootorile koheseid pöördumatuid kahjustusi, vaid negatiivsed ilmingud avalduvad valdavad pikema kasutamise vältel. Näiteks on 10 protsendilise biokomponendi osakaaluga 95E10 bensiini müüdud juba aastaid Soomes, kus autopargi keskmine vanus on Eestiga väga sarnane. See tähendab, et kui oled viimase 8 aasta jooksul oma autot tankinud Soomes, siis oled tegelikult aprillist Eestis kasutusele tulevat kütust juba kasutanud.
Müüt number 3: Biolisand kasvatab märkimisväärselt kütuse hinda. Säärane väide on eksitav, sest suurema biolisandi sisaldusega kaasnev hinnatõus on lõpptarbija jaoks vaevumärgatav - kõige hullemal juhul paar senti liiter. Tänaste maailmaturuhindade juures on biokomponendid küll kulukamad kui fossiilsed kütused, kuid arvestades, et biokomponendi osakaalu muutus kütuses on väike ja maailmaturuhinnad ning valuutakursid kõiguvad päevast-päeva, ei too biokütustele üleminek tarbijale kaasa märgatavat hinnamuutust.
„Märkimisväärne osa meedias levinud infost on poolik ning muudatuse sisu kiputakse üle dramatiseerima. Enamike tavatarbijate jaoks ei muuda suuremale biolisandi sisaldusele üleminek midagi, ei tarbimisharjumuste ega ka kulutuste aspektist,“ rahustab Õliühingu tegevjuht Magnus Braun.
AMTEL-i tegevjuht Arno Sillat meenutab, et sarnane paanika lahvatas ka möödunud kevadel, mil müügile tuli kuni 5 protsendilise biolisandi sisaldusega mootoribensiin, kuid ka siis ei muutunud tavatarbija jaoks suurt miskit.
TULEKUL
Veebiseminar: Kuidas juhtida autoparki
Toimub: 24. aprillil kell 10:00–11:30 internetis Äripäeva veebiseminaride keskkonnas.
Teemad: Veebiseminaril võtame pulkadeks lahti kogu autopargi haldamise teema alates autode valikust ja autopargi halduskulude kontrolli all hoidmisest kuni autode vahetuse ja realiseerimiseni välja. Loomulikult räägime ka terminist nimega TCO, ehk auto omamise kogukulust. Millest see täpselt koosneb, millise kulurea arvelt saaks kõige enam kokku hoida?
Seminari viib läbi: 41 erinevas riigis tegutseva täisteenusliisingut pakkuva ettevõtte ALD Automotive Estonia müügijuht Risto Ojassaar.
Lähem info ja registreerimine: logistikuudised.ee/uritused

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele